PROGRAM ÖĞRETİM AMAÇLARI
1. Türk Dili ve Edebiyatı öğrencilerine edebî ve filolojik çözümleme yapabilme yetkinliği kazandırarak Türk Dili ve Edebiyatının tarihî gelişim sürecini kavratmak.
2. Akademik ve mesleki açıdan gerekli bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamak, öğrencilerin ulusal ve uluslararası düzeyde etkin ve verimli çalışmalar yapabilmelerine katkıda bulunmak.
3. Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilim insanı, uzman ve öğretmen adayları yetiştirmek.
4. Özgün ve bilimsel araştırmalar için gerekli bilgi birikimi ve araştırma ortamı sağlayarak öğrencilerin birlikte çalışma, değerlendirme ve üretme alışkanlığı kazanmalarına katkıda bulunmak.
5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında kapsamlı bilgiye sahip bireyler yetiştirmek.
6. Türk Dili ve Edebiyatı ürünlerini bilimsel ölçütler çerçevesinde anlayıp inceleyebilen, alandaki güncel gelişmeleri izleyebilen, diğer sosyal ve insani bilim alanlarından yararlanabilen bireyler yetiştirmek.
7. Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili, doğru ve kurallarına uygun biçimde kullanabilen bireyler yetiştirmek.PROGRAM ÇIKTILARI
1. Türk Dili ve Edebiyatının dönemleri, özellikleri ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur; öğrendiği bilgilerle eğitim kurumlarında öğretici olarak görev alır.
2. Türk dilinin tarihî gelişimini, dönemlerini ve değişim süreçlerini bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme; tarihî metinleri dil özellikleri açısından değerlendirebilme becerisi kazanır.
3. Türkiye Türkçesinin ses, biçim, dizim ve anlam bilgisi düzeylerinde yapısal özelliklerini bilir; bu yapıları dil bilgisel yönden çözümler.
4. Yazılı metinleri dilsel yönden inceleyerek doğru ve etkili Türkçe kullanım becerisi geliştirir.
4. Tanzimat’tan günümüze Türk edebiyatındaki dönemsel, tematik ve biçimsel dönüşümleri kavrayarak Batı etkisinde gelişen Türk Edebiyatı metinlerini çözümleyebilme ve yorumlayabilme becerisi kazanır.
5. Eski Türkçeden günümüze kadar uzanan Türk lehçelerini tarihî ve coğrafi bağlamda tanır; bu lehçeler arasındaki ses, biçim, dizim ve söz varlığı farklılıklarını çözümler.
6. Klasik Türk Edebiyatının nazım biçimleri, türleri, estetik anlayışı ve temsilcileri hakkında bilgi sahibi olur; dönemin metinlerini orijinal dil ve yazı özellikleriyle okuyup çözümler.
7. Türk Halk Edebiyatının anonim, âşık ve dinî-tasavvufî kollarını tanır; temsilcilerini ve eserlerini bilir, temel türlerini belirleyerek ilgili metinler üzerinde biçim ve içerik çözümlemesi yapar.
8. Eleştirel düşünme becerisi geliştirir, düşüncelerini yapıcı bir şekilde ifade etme güvenini ve etik ilkelere uygun davranma bilincini kazanır.
9. Diğer sosyal ve insani bilim alanlarından da yararlanarak özgün ve yenilikçi bilimsel araştırmalar yapabilmek için gerekli bilgi birikimini edinir, araştırma grupları oluşturarak birlikte çalışma, üretme ve değerlendirme alışkanlığı kazanır.
10. Bilişim teknolojilerini kullanarak bilgi oluşturma, düzenleme, saklama ve paylaşma becerisine sahip olur.
11. Kütüphane, arşiv ve diğer kaynaklardan veri toplayarak bu verileri bilimsel yöntemlerle inceler.
12. Alanındaki güncel araştırmaları takip edebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
13. Atatürk ilke ve inkılâplarını ortaya çıkaran siyasal, ekonomik, toplumsal ve tarihî koşulları bilir.