Program Eğitim Amaçları
Bölümümüzün eğitim amaçları şunlardır:
1. Tekstil ve moda tasarımı alanında ulusal ve uluslararası tanınırlığı yüksek, toplum ve endüstri ile gelişmiş ilişkileri bulunan, ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bir program olmak.
2. Lisans ve lisansüstü düzeyde, ülkenin tekstil sektörüne yön verebilecek ve gelişmesine katkıda bulunabilecek, uluslararası düzeyde yetkin, yaratıcılığı ve özgünlüğü ilke edinmiş, tekstil ve moda alanında tasarımcılar yetiştiren bir program olmak.
3. Yaşadığı çağı kavrayıp yorumlayabilen, tarihsel bilince sahip, disiplinler arası yaklaşımı benimsemiş, yaratıcı, araştırma ve bilgiye ulaşma becerisini kazanmış, yenilikçi, takım çalışmasına yatkın, bilimsel etik değerlere saygılı, sorumluluk ve disiplin sahibi, gelişime açık ve öğrenmeyi öğrenmiş, bilgiyi üretime dönüştürebilen, sürdürülebilirlik kültürünü özümsemiş tasarımcılar yetiştirmek.
Program Öğrenme Çıktıları
Bu programın başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
1. Tekstil tasarımı ve sanatının tarihçesini ve temel ilkelerini açıklar ve buradan hareketle yeni tasarımlar üretebilir.
2. Üretilen tasarım yüzeylerini iki veya üç boyutlu algılayabilir, düşünebilir ve uygulayabilir.
3. Konusuyla ilgili araştırma yapar ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını tanımlar, kullanır ve uygulayabilir.
4. Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olur.
5. Disiplinlerarası takım çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine sahip olur.
6. Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu koleksiyon çalışmaları yapabilir.
7. Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
8. Dokuma, baskı, moda-aksesuar ve geleneksel tekstil sanatları ile ilgili alanlarda araştırma yaparak yeni tasarımlar geliştirerek sunum (sergi, defile vb.) aşamasına getirebilir.
9. Tekstil sanatları ile ilgili yayın ve etkinlikleri takip eder.
10. Geçmiş ve günümüz sanat anlayışını objektif olarak algılayıp sentezleyebilir.
11. Gördüğü herhangi bir nesne ya da insan formunu optik doğruluk içinde, desen plastiği ve diğer tekstil malzemelerine aktarma becerisi edinir.
12. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13. Sanatın primitif dönemden günümüze kadar yaşadığı toplumsal, bilimsel ve tarihsel değişim süreci içinde değişen anlam ve form anlayışlarını, değişen estetik beğeni ya da sanat dışı düşünceleri tanımlayabilme ve yorumlama becerisi kazanır.
14. Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahip olur.
15. Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser.
16. Türk Dili ve yabancı dil temel dilbilgisi kurallarını tanımlar, İngilizce temel dil becerilerini kazanır.