megamenu.disHastanesi
Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ULUSLARARASI PAZARLAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
DT 117 Güz 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Mehmet Ali MORDOĞAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders ile öğrencinin; Uluslararası pazarlama stratejilerini tanıma ve uygulama yapabilme becerisi sağlanacaktır
İçeriği Uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler, uluslararası bilgi sistemleri, uluslararası pazarlama planlaması, uluslararası pazarlamada pazar bölümlendirme, ürün politikaları, fiyatlama, dağıtım kanalları ve tutundurma faaliyetleri.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Uluslararası Pazarlamaya İlişkin Temel Kavramları Tanımlayabilirler
2 Uluslararası Pazarlama Stratejilerini Tanımlayabilirler Ve Uygulayabilirler
3 Uluslararası pazarlama karmaları, pazar bölümleri ve farklı konumlamaları öğrenme becerisi gösterebilirler.
4 Dış pazarlarda özellikle dağıtım kanallarıyla iletişim kurmayı örgütleyebilirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uluslararası Pazarlamaya İlişkin Temel Kavramları Anlatım
2 Ülkelerin Ekonomik Olarak Sınıflandırılması Anlatım
3 Uluslararası Ekonomik Çevrenin Değerlendirilmesi Anlatım
4 Uluslararası Ekonomik Çevrenin Değerlendirilmesi Anlatım
5 Teknolojik Çevre Anlatım
6 Uluslararası Pazarlama Ve Kültür İlişkisi Anlatım
7 Kültür ve Satınalma Davranışları Anlatım
8 Ara Sınav
9 Politik ve Yasal Çevre Anlatım
10 Amaç ve Kapsamına Göre Pazar Araştırma Türleri Anlatım
11 Amaç ve Kapsamına Göre Pazar Araştırma Türleri Anlatım
12 Uluslararası Pazarlama Araştırması Anlatım
13 Uluslararası Pazarlama Araştırma Süreci Anlatım
14 Uluslararası Pazarlama Stratejileri Anlatım
15 Uluslararası Pazarlama Stratejileri Anlatım
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ders Notu ve diğer yardımcı kaynaklar

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Uluslararası Pazarlamaya İlişkin Temel Kavramları Tanımlayabilirler 6͵7͵9͵12͵13 1͵2
2 Uluslararası Pazarlama Stratejilerini Tanımlayabilirler Ve Uygulayabilirler 6͵7͵9͵12͵13 1͵2
3 Uluslararası pazarlama karmaları, pazar bölümleri ve farklı konumlamaları öğrenme becerisi gösterebilirler. 6͵7͵9͵12͵13 1͵2
4 Dış pazarlarda özellikle dağıtım kanallarıyla iletişim kurmayı örgütleyebilirler. 6͵7͵9͵12͵13 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
15 Son Sınav 1 1 1
50