# |
Öğrenim Çıktıları |
7 |
Yazım kurallarını doğru kullanarak metin üzerinde uygulama yapabilir. |
8 |
Noktalama işaretlerini doğru kullanarak metin üzerinde uygulama yapabilir. |
1 |
Dil, dillerin doğuşu ve dilin nitelikleri ile ilgili kavramları tanır. |
2 |
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini açıklar. |
3 |
Türk dilinin tarihi gelişimini, dönemlerini ve bu dönemlerde verilmiş eserleri tanır. |
4 |
Türkçenin söz varlığı ve bu söz varlığını oluşturan öğeler hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
Anlam türlerini ve yazım kurallarını tanımlar. |
6 |
Noktalama işaretlerini açıklar. |
9 |
Türkçede sesler, ses uyumları ve ses olayları hakkında temel kavramları tanımlar |
10 |
Türkçenin ses özelliklerini açıklar. |
11 |
Türkçenin biçim bilgisini açıklar. |
12 |
Türkçenin özelliklerini göz önüne alarak metin üzerinde uygulama yapar. |
13 |
Dildeki yanlış kullanımların, anlatımdaki bozuklukların neler olduğunu öğrenir ve dili doğru kullanmanın önemini açıklar. |
14 |
Yazılı anlatımın gerektirdiği plan ve kuralları tanımlar. |
15 |
Metinlerin nasıl oluştuğuyla ilgili bilgiler edinir ve bu teknikler doğrultusunda metin çalışmaları yapar. |
16 |
Anlatım biçimleri ve düşünceyi geliştirme yollarını tanımlar, bunları metne uygular. |
17 |
Özet çıkarma ve not alma tekniklerini tanımlar. |
18 |
Yazılı anlatım türlerini tanımlar. |
19 |
Yazılı anlatım türlerinin özelliklerini, nerelerde, nasıl ve hangi amaçla kullanıldıklarını açıklar |
20 |
Sözlü anlatımın özelliklerini tanımlar. |
21 |
Etkili konuşmayı ve beden dili kullanır. |
22 |
Sözlü anlatım türlerini, nerelerde nasıl ve hangi amaçla kullanıldıklarını kavrar. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dilin tanımı, özellikleri, konuşma ve yazı dili. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
2 |
Dil-kültür-iletişim ilişkisi, dilin ulus hayatındaki yeri ve önemi. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
3 |
Dünya üzerinde diller, yapıları ve kökenleri bakımından diller. Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
4 |
Türk dilinin tarihi gelişimi ve dönemleri. Eski ve Orta Türkçe Dönemi. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
5 |
Türk dilinin tarihi gelişimi ve dönemleri.Yeni ve Modern Türkçe Dönemi. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
6 |
Söz varlığı, söz varlığının unsurları. Söz varlığı açısından Türkçe. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
7 |
Ses bilgisi. Türkçede sesler. Türkçenin ses özellikleri. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
8 |
Türkçedeki ses uyumları ve ses olayları. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
9 |
Biçim bilgisi. Kök, tanımı ve özellikleri. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
10 |
Ek, tanımı ve özellikleri. Yapıları bakımından sözcükler. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
11 |
Yazım kuralları; büyük ve küçük harflerin yazımı, bileşik sözcüklerin yazımı. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
12 |
Yazım kuralları; sayıların, tarihlerin yazımı, gün ve ay adlarının yazımı, soru ekinin yazımı, “de” “ki” bağlaçlarının yazımı. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
13 |
Noktalama işaretleri; nokta, virgül, iki nokta, noktalı virgül, üç nokta, soru işareti. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
14 |
Noktalama işaretleri; ünlem işareti, kesme işareti ve diğer işaretler. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
15 |
Yazım ve noktalama için metin uygulamaları. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
16 |
Ara Sınav |
Sınav |
17 |
Anlatım biçimleri. Düşünceyi geliştirme yolları. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
18 |
Özet çıkarma ve not alma. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
19 |
Yazılı anlatım, yazı planı, konu, amaç, içerik, paragraf oluşturma. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
21 |
Paragraf. Paragrafta temel düşünce. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
22 |
Paragraf çeşitleri, paragrafın içeriği, paragrafta yardımcı fikirler. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
22 |
Anlatım bozuklukları. Sözcük düzeyinde anlatım bozuklukları. Örnek metinler üzerinde uygulama çalışması. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
23 |
Cümle düzeyinde anlatım bozuklukları. Örnek metinler üzerinde uygulama çalışması. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
24 |
Çeşitli basın ve yayın organlarından derlenmiş cümle düzeyinde anlatım bozukluklarına örnekler. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
25 |
Ara Sınav |
Sınav |
26 |
Yazılı anlatım. Yazılı anlatım türleri; hikâye, roman, şiir, tiyatro. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
27 |
Yazılı anlatım türleri; öz geçmiş, biyografi, gezi, günlük, hatıra, mektup. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
28 |
Yazılı anlatım türleri; Dilekçe, deneme, makale, eleştiri, röportaj, fıkra. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
29 |
Sözlü anlatım. Sözlü anlatım türleri, seminer, panel. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
30 |
Sözlü anlatım türleri, münazara, tartışma, konferans. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
31 |
Sözlü anlatım türleri, hazırlıklı-hazırlıksız konuşma. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
32 |
Ses eğitimi, doğru tonlama. Türkçenin seslerinin doğru çıkarılışı. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
33 |
Vurgu, durak, ulama, söyleyiş kusurlarını düzeltme. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
34 |
Etkili konuşma, beden dili. |
Anlatım, tartışma, gösterme, soru-cevap |
35 |
Son Sınav |
Sınav |
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
7 |
Yazım kurallarını doğru kullanarak metin üzerinde uygulama yapabilir. |
21 |
1͵2 |
8 |
Noktalama işaretlerini doğru kullanarak metin üzerinde uygulama yapabilir. |
21 |
1͵2 |
1 |
Dil, dillerin doğuşu ve dilin nitelikleri ile ilgili kavramları tanır. |
21 |
1͵2͵3 |
2 |
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini açıklar. |
21 |
1͵2 |
3 |
Türk dilinin tarihi gelişimini, dönemlerini ve bu dönemlerde verilmiş eserleri tanır. |
21 |
1͵2 |
4 |
Türkçenin söz varlığı ve bu söz varlığını oluşturan öğeler hakkında bilgi sahibi olur. |
21 |
1͵2 |
5 |
Anlam türlerini ve yazım kurallarını tanımlar. |
21 |
1͵2 |
6 |
Noktalama işaretlerini açıklar. |
21 |
1͵2 |
9 |
Türkçede sesler, ses uyumları ve ses olayları hakkında temel kavramları tanımlar |
21 |
1͵2 |
10 |
Türkçenin ses özelliklerini açıklar. |
21 |
1͵2 |
11 |
Türkçenin biçim bilgisini açıklar. |
21 |
1͵2 |
12 |
Türkçenin özelliklerini göz önüne alarak metin üzerinde uygulama yapar. |
21 |
1͵2 |
13 |
Dildeki yanlış kullanımların, anlatımdaki bozuklukların neler olduğunu öğrenir ve dili doğru kullanmanın önemini açıklar. |
21 |
1͵2 |
14 |
Yazılı anlatımın gerektirdiği plan ve kuralları tanımlar. |
21 |
1͵2 |
15 |
Metinlerin nasıl oluştuğuyla ilgili bilgiler edinir ve bu teknikler doğrultusunda metin çalışmaları yapar. |
21 |
1͵2 |
16 |
Anlatım biçimleri ve düşünceyi geliştirme yollarını tanımlar, bunları metne uygular. |
21 |
1͵2͵3 |
17 |
Özet çıkarma ve not alma tekniklerini tanımlar. |
21 |
1͵2͵3 |
18 |
Yazılı anlatım türlerini tanımlar. |
21 |
1͵2͵3 |
19 |
Yazılı anlatım türlerinin özelliklerini, nerelerde, nasıl ve hangi amaçla kullanıldıklarını açıklar |
21 |
1͵2 |
20 |
Sözlü anlatımın özelliklerini tanımlar. |
21 |
1͵2͵3 |
21 |
Etkili konuşmayı ve beden dili kullanır. |
21 |
1͵2͵3 |
22 |
Sözlü anlatım türlerini, nerelerde nasıl ve hangi amaçla kullanıldıklarını kavrar. |
21 |
1͵2͵3 |