# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Felsefe hakkında genel bir yaklaşım ve kavrayış edinme |
2 |
Felsefeyi öteki bilgi alanlarından ayırma becerisi kazanır |
3 |
Felsefenin belli başlı alanlarını, bu alanlarındaki temel problemleri ve onlara önerilen belli başlı çözümlerin farkına varma |
4 |
Dünyaya ve içinde yaşanan çağa felsefeyle (kavramlarla) bakabilme becerisini kazanma |
5 |
Felsefenin temel problemlerini ve onlara önerilen belli başlı çözümleri aktarabilme |
6 |
Yaşanan çağ ve coğrafyaya özgü felsefe problemlerini yakalayabilme ve onlara kendi başına çözümler üretme becerisi edinme |
7 |
Felsefenin nasıl bir etkinlik olduğunu, temel problemlerini ve onlara önerilen belli başlı çözümlerin farkına varır |
8 |
Yaşanılan problemlere felsefi yaklaşım geliştirebilme becerisi geliştirir |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Felsefe dünya ilişkisi |
Anlatım, tartışma |
2 |
Felsefe ve problem görme bilinci |
Anlatım, tartışma |
3 |
Felsefe ve Antikçağ Yunan düşüncesi |
Anlatım, tartışma |
4 |
Bir Bilgi Alanı Olarak Felsefe ve Bilim. |
Anlatım, tartışma |
5 |
Varlık ve Bilgi Felsefesi |
Anlatım, tartışma |
6 |
Etik, Sanat Felsefesi |
Anlatım, tartışma |
7 |
İki Örnek: Platon’un Lysis ve Lakhes diyalogları |
Anlatım, tartışma |
8 |
Ara sınav |
Sınav |
9 |
-“Doğruluk”, “Varlık” Kavramları |
Anlatım, tartışma |
10 |
Doğruluk”, “Varlık” Kavramları |
Anlatım, tartışma |
11 |
“İnsan”, “Toplum” Kavramları |
Anlatım, tartışma |
12 |
Çağımızın Tartışmalı Bir Kavramı - |
Anlatım, tartışma |
13 |
Çağımızın Tartışmalı Bir Kavramı - |
Anlatım, tartışma |
14 |
Tıp ve Etik |
Anlatım, tartışma |
15 |
Genel Değerlendirme |
Anlatım, tartışma |
16 |
Son Sınav |
Sınav |
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Kısaca Felsefe, Kurtuluş Dinçer, Pharmakon, 2010. |
|
|
2 |
J.M. Bochenski, Felsefece Düşünmenin Yolları, çev. Kurtuluş Dinçer, Bilgesu Yay., 2009. |
|
|
3 |
Platon, Lakhes ve Lysis diyalogları , Diyaloglar 2, Çev Tanju Gökçöl, Ömer Naci Soykan, Macit GökberkRemzi, Remzi Kitabevi, 1999 |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Felsefe hakkında genel bir yaklaşım ve kavrayış edinme |
10 |
1͵2 |
2 |
Felsefeyi öteki bilgi alanlarından ayırma becerisi kazanır |
10͵11 |
1 |
3 |
Felsefenin belli başlı alanlarını, bu alanlarındaki temel problemleri ve onlara önerilen belli başlı çözümlerin farkına varma |
10͵11 |
1͵2 |
4 |
Dünyaya ve içinde yaşanan çağa felsefeyle (kavramlarla) bakabilme becerisini kazanma |
10͵11 |
1 |
5 |
Felsefenin temel problemlerini ve onlara önerilen belli başlı çözümleri aktarabilme |
10 |
1 |
6 |
Yaşanan çağ ve coğrafyaya özgü felsefe problemlerini yakalayabilme ve onlara kendi başına çözümler üretme becerisi edinme |
10͵11 |
1͵2 |
7 |
Felsefenin nasıl bir etkinlik olduğunu, temel problemlerini ve onlara önerilen belli başlı çözümlerin farkına varır |
10͵11 |
1͵2 |
8 |
Yaşanılan problemlere felsefi yaklaşım geliştirebilme becerisi geliştirir |
9͵10͵11 |
1͵2 |