YABANCI DİL (İNGİLİZCE) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
YDI100 | Yıl | 4 | 0 | 0 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Okt. Ayça Ayşin YILMAZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilere, gelecekteki genel iletişim amaçları ve akademik çalışmaları için gerekli olan İngilizce dilbilgisi ve becerilerini kazandırmak ve öğrencilerin bu dile karşı olumlu tutum geliştirmelerine yardımcı olmak. |
İçeriği | Geniş zaman, şimdiki zaman, geçmiş zaman, gelecek zaman (will-going to), present perfect, wh-soruları, sıklık zarfları, bağlaçlar, kelime, tıbbi terminoloji, günlük konuşmalar, dinleme alıştırmaları, tıbbi metin okuma. |
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Hedef dile pozitif ilgi gösterir. |
2 | Akademik çevre ve günlük hayattaki iletişiminde dile tanıdık hisseder. |
3 | Hedef dili orta seviyede kullanır. |
4 | Orta düzeydeki tekstleri okur. |
5 | Hedef dile ilişkin yazma yeteneklerini geliştirir. |
6 | Hedef dile ilişkin dinleme yeteneklerini geliştirir. |
7 | Kendisini hedef dilde sözlü olarak ifade eder. |
8 | Tıbbi sorunlar ile ilgili sunum yapabilir. |
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dilbilgisi, Sesletim Dilbilgisi | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
2 | Dilbilgisi | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
3 | Sesletim, Konuşma (Kendini tanıtma), Dinleme | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
4 | Konuşma, Dilbilgisi | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
5 | Dilbilgisi (Geniş zaman), Kelime | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
6 | Konuşma (Yol tarifi) Can/Can’t | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
7 | Dilbilgisi (Şimdiki zaman), Yazma (bağlaçlar) | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
8 | Ara Sınav | Sınav |
9 | Geçmiş zaman, kelime alıştırması | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
10 | Paragraf yazma | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
11 | Dinleme, Tartışma | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
12 | Dilbilgisi (Have to, comparatives- superlatives), Paragraf yazma | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
13 | Dilbilgisi (Gelecek zaman) | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
14 | Kelime | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
15 | Okuma | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
16 | Tıbbi Kelime Alıştırması | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
17 | Okuma | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
18 | Paragraf yazma | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
19 | Dilbilgisi (Present Perfect) | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
20 | Dilbilgisi genel alıştırma | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
21 | Ara Sınav | Ölçme değerlendirme |
22 | Okuma, tartışma | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
23 | Film izleme, kelime alıştırma | Sınıf içi etkileşim |
24 | Dilbilgisi (gelecek zaman) | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
25 | Dinleme | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
26 | Okuma | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
27 | Yazma | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
28 | Konuşma, tartışma | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
29 | Okuma | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
30 | Dilbilgisi | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
31 | Genel değerlendirme | Anlatım, sınıf içi etkileşim |
32 | Son Sınav | Ölçme değerlendirme |
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Hutchinson, T., Tabor, C. & Quintana, J. (2007) English for Life Elementary. Oxford University Press. | ||
2 | Prochaska, E. (2005). Reading for the Real World Intro. Compass Publishing. |
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
3 | 0.2 | 1 | 2. Ara Sınav |
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Hedef dile pozitif ilgi gösterir. | 20 | 1͵2͵3 |
2 | Akademik çevre ve günlük hayattaki iletişiminde dile tanıdık hisseder. | 20 | 2 |
3 | Hedef dili orta seviyede kullanır. | 20 | 2͵3 |
4 | Orta düzeydeki tekstleri okur. | 20 | 2͵3 |
5 | Hedef dile ilişkin yazma yeteneklerini geliştirir. | 20 | 2͵3 |
6 | Hedef dile ilişkin dinleme yeteneklerini geliştirir. | 20 | 2͵3 |
7 | Kendisini hedef dilde sözlü olarak ifade eder. | 20 | 2͵3 |
8 | Tıbbi sorunlar ile ilgili sunum yapabilir. | 20 | 1 |
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 10 | 4 | 40 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 1 | 4 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 1 | 1 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 2 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |