megamenu.disHastanesi
Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

YABANCI DİL (İNGİLİZCE)
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
YDI100 Yıl 4 0 0 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Okt. Ayça Ayşin YILMAZ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilere, gelecekteki genel iletişim amaçları ve akademik çalışmaları için gerekli olan İngilizce dilbilgisi ve becerilerini kazandırmak ve öğrencilerin bu dile karşı olumlu tutum geliştirmelerine yardımcı olmak.
İçeriği Geniş zaman, şimdiki zaman, geçmiş zaman, gelecek zaman (will-going to), present perfect, wh-soruları, sıklık zarfları, bağlaçlar, kelime, tıbbi terminoloji, günlük konuşmalar, dinleme alıştırmaları, tıbbi metin okuma.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Hedef dile pozitif ilgi gösterir.
2 Akademik çevre ve günlük hayattaki iletişiminde dile tanıdık hisseder.
3 Hedef dili orta seviyede kullanır.
4 Orta düzeydeki tekstleri okur.
5 Hedef dile ilişkin yazma yeteneklerini geliştirir.
6 Hedef dile ilişkin dinleme yeteneklerini geliştirir.
7 Kendisini hedef dilde sözlü olarak ifade eder.
8 Tıbbi sorunlar ile ilgili sunum yapabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dilbilgisi, Sesletim Dilbilgisi Anlatım, sınıf içi etkileşim
2 Dilbilgisi Anlatım, sınıf içi etkileşim
3 Sesletim, Konuşma (Kendini tanıtma), Dinleme Anlatım, sınıf içi etkileşim
4 Konuşma, Dilbilgisi Anlatım, sınıf içi etkileşim
5 Dilbilgisi (Geniş zaman), Kelime Anlatım, sınıf içi etkileşim
6 Konuşma (Yol tarifi) Can/Can’t Anlatım, sınıf içi etkileşim
7 Dilbilgisi (Şimdiki zaman), Yazma (bağlaçlar) Anlatım, sınıf içi etkileşim
8 Ara Sınav Sınav
9 Geçmiş zaman, kelime alıştırması Anlatım, sınıf içi etkileşim
10 Paragraf yazma Anlatım, sınıf içi etkileşim
11 Dinleme, Tartışma Anlatım, sınıf içi etkileşim
12 Dilbilgisi (Have to, comparatives- superlatives), Paragraf yazma Anlatım, sınıf içi etkileşim
13 Dilbilgisi (Gelecek zaman) Anlatım, sınıf içi etkileşim
14 Kelime Anlatım, sınıf içi etkileşim
15 Okuma Anlatım, sınıf içi etkileşim
16 Tıbbi Kelime Alıştırması Anlatım, sınıf içi etkileşim
17 Okuma Anlatım, sınıf içi etkileşim
18 Paragraf yazma Anlatım, sınıf içi etkileşim
19 Dilbilgisi (Present Perfect) Anlatım, sınıf içi etkileşim
20 Dilbilgisi genel alıştırma Anlatım, sınıf içi etkileşim
21 Ara Sınav Ölçme değerlendirme
22 Okuma, tartışma Anlatım, sınıf içi etkileşim
23 Film izleme, kelime alıştırma Sınıf içi etkileşim
24 Dilbilgisi (gelecek zaman) Anlatım, sınıf içi etkileşim
25 Dinleme Anlatım, sınıf içi etkileşim
26 Okuma Anlatım, sınıf içi etkileşim
27 Yazma Anlatım, sınıf içi etkileşim
28 Konuşma, tartışma Anlatım, sınıf içi etkileşim
29 Okuma Anlatım, sınıf içi etkileşim
30 Dilbilgisi Anlatım, sınıf içi etkileşim
31 Genel değerlendirme Anlatım, sınıf içi etkileşim
32 Son Sınav Ölçme değerlendirme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Hutchinson, T., Tabor, C. & Quintana, J. (2007) English for Life Elementary. Oxford University Press.
2 Prochaska, E. (2005). Reading for the Real World Intro. Compass Publishing.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.6 5 Son Sınav
2 0.2 1 1. Ara Sınav
3 0.2 1 2. Ara Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Hedef dile pozitif ilgi gösterir. 20 1͵2͵3
2 Akademik çevre ve günlük hayattaki iletişiminde dile tanıdık hisseder. 20 2
3 Hedef dili orta seviyede kullanır. 20 2͵3
4 Orta düzeydeki tekstleri okur. 20 2͵3
5 Hedef dile ilişkin yazma yeteneklerini geliştirir. 20 2͵3
6 Hedef dile ilişkin dinleme yeteneklerini geliştirir. 20 2͵3
7 Kendisini hedef dilde sözlü olarak ifade eder. 20 2͵3
8 Tıbbi sorunlar ile ilgili sunum yapabilir. 20 1

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 10 4 40
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 4 1 4
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 1 1
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 1 1 1
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 2 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
15 Son Sınav 1 1 1
50