megamenu.disHastanesi
Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

YABANCI DİLDE OKUMA VE KONUŞMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MYD230 Yıl 1 1 0 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Okt. Ayça Ayşin YILMAZ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Temel İngilizce dilbilgisini pekiştirmek; mesleğine yönelik okumalar yapabilmek; alan terminolojisini öğrenmek ve kullanmak; yabancı dilde konuşma becerisi kazanmak; alanına yönelik parçaları Türkçe’ye çevirebilmek.
İçeriği Alana yönelik okuma parçaları, tıbbi terminoloji, çeviriye yönelik cümle ve metinler, sunu teknikleri ve uygulaması, TUS soruları

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 İngilizcenin temel dilbilgisi yapılarını tanımlar ve bu yapıları kullanır.
2 Mesleki terminolojiyi açıklar.
3 Mesleğine yönelik okuma becerisini geliştirir, okuma parçalarındaki dilbilgisi yapılarını ve tıbbi terminolojiyi analiz eder.
4 İngilizceden Türkçeye Türkçeden İngilizceye çeviri yapabilir.
5 Kelime öğrenme stratejilerini geliştirir ve uygular.
6 İngilizce sunu tekniklerini tanır ve alanına yönelik kısa sunular yapar.
7 İngilizce anamnez alabilir, tıbbi konularda tartışabilir.
8 Alanına yönelik dinleme yapar, not alabilir.
9 TUS İngilizce sorularını inceler, terminoloji bilgisini geliştirir.
10 Kısa paragraf yazabilir, bir konu üzerine fikrini savunabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dilbilgisi Alıştırma Anlatım, sınıfiçi etkileşim
2 “Euthanasia” üzerine tartışma ve okuma Anlatım, sınıfiçi etkileşim
3 Okuma: “Golden Ratio” Anlatım, sınıfiçi etkileşim
4 Okuma ve Tartışma: “How happy the Turks are” Anlatım, sınıfiçi etkileşim
5 Okuma & Terminoloji: “Cholesterol and Heart Disease” Anlatım, sınıfiçi etkileşim
6 Cümle Çeviri Anlatım, sınıfiçi etkileşim
7 Okuma ve Terminoloji: “Migraine, Headache and Vertigo” Anlatım, sınıfiçi etkileşim
8 Okuma “Respiratory System” ve Dilbilgisi Anlatım, sınıfiçi etkileşim
9 Tartışma: “Sleep Disorders” Anlatım, sınıfiçi etkileşim
10 Ara Sınav Sınav
11 Dilbilgisi: “Adjective Clauses” Anlatım, sınıfiçi etkileşim
12 Sunu Teknikleri Anlatım, sınıfiçi etkileşim
13 Okuma ve Tartışma: “Modern Day Meditation” Anlatım, sınıfiçi etkileşim
14 Dilbilgisi: “Adverbial Clauses” Anlatım, sınıfiçi etkileşim
15 Yazma Becerisi: “Argumentative Paragraph” Anlatım, sınıfiçi etkileşim
16 Okuma ve Terminoloji: “Nervous System” Anlatım, sınıfiçi etkileşim
17 Sunular Sınıfiçi etkileşim, değerlendirme
18 Sunular Sınıfiçi etkileşim, değerlendirme
19 Ara Sınav Sınav
20 Sunuların Değerlendirilmesi ve En iyi Sunu Seçimi Sınıfiçi etkileşim, değerlendirme
21 Cümle Çeviri Anlatım, sınıfiçi etkileşim
22 Okuma: “Behçet’s Disease” Anlatım, sınıfiçi etkileşim
23 Paragraf Çeviri Anlatım, sınıfiçi etkileşim
24 Dinleme ve Tartışma “Global warming means more heart problems” Anlatım, sınıfiçi etkileşim
25 TUS Örnekleri Çözümleme Anlatım, sınıfiçi etkileşim
26 TUS Örnekleri Çözümleme Anlatım, sınıfiçi etkileşim
27 Dinleme ve Okuma “Preventing Strokes” Anlatım, sınıfiçi etkileşim
28 Tartışma “Organ Donation” Anlatım, sınıfiçi etkileşim
29 Yazma “What I have lived for” Anlatım, sınıfiçi etkileşim
30 Konuşma: “A Word with a Doctor” Anlatım, sınıfiçi etkileşim
31 Dilbilgisi Alıştırma Anlatım, sınıfiçi etkileşim
32 Final Sınavı Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Malarcher, C. & Janzen, A. (2004).Reading for the Real World 1. Compass Publishing. http://www.hospitalenglish.com/
2 Prodromou, L. (1999). Grammar and Vocabulary for First Certificate. Longman. http://www4.caes.hku.hk/mt/
3 Gough, C. (2001). English Vocabulary Organiser. Language Teaching Publications.
4 www.talkingmedicine.com
5 http://nobelprize.org/educational/all_productions.html
6 http://www.medterms.com/script/main/hp.asp
7 http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/tutorials/

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.2 1 1. Ara Sınav
2 0.2 1 2. Ara Sınav
3 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 İngilizcenin temel dilbilgisi yapılarını tanımlar ve bu yapıları kullanır. 10͵11͵20͵21 1͵2
2 Mesleki terminolojiyi açıklar. 10͵11͵20͵21 1͵2
3 Mesleğine yönelik okuma becerisini geliştirir, okuma parçalarındaki dilbilgisi yapılarını ve tıbbi terminolojiyi analiz eder. 10͵11͵20͵21 1͵2͵3
4 İngilizceden Türkçeye Türkçeden İngilizceye çeviri yapabilir. 7͵10͵11͵20͵21 1͵2͵3
5 Kelime öğrenme stratejilerini geliştirir ve uygular. 10͵11͵20͵21 1͵2
6 İngilizce sunu tekniklerini tanır ve alanına yönelik kısa sunular yapar. 10͵11͵20͵21 2
7 İngilizce anamnez alabilir, tıbbi konularda tartışabilir. 4͵5͵7͵12 1
8 Alanına yönelik dinleme yapar, not alabilir. 10͵11͵12͵20͵21 1͵2
9 TUS İngilizce sorularını inceler, terminoloji bilgisini geliştirir. 11͵20͵21 1͵2
10 Kısa paragraf yazabilir, bir konu üzerine fikrini savunabilir. 11͵20͵21 3

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 15 2 30
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 2 2
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 2 2
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 2 1 2
7 Ara Sınav 2 1 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 2 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
15 Son Sınav 1 1 1
50