megamenu.disHastanesi
Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ÇOCUK CERRAHİSİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ÇC401 Yıl 1 1 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Ali NAYCI, Yrd. Doç. Dr. Hakan TAŞKINLAR, Yrd. Doç. Dr. Caner İSBİR, Doç. Dr. Gökhan Berktuğ BAHADIR,
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Çocukluk yaş grubunda rastlanabilecek respiratuvar, gastrointestinal, ürogenital sisteme ait doğumsal ve edinsel hastalıklar ile baş boyun patolojileri başta olmak üzere çeşitli cerrahi konularda stajyerlere pratisyen ve koruyucu hekimlik ehliyeti verebilecek yeterli teorik ve uygulamalı eğitim vermektir. Bu sistemlere ait olabilecek acil durumlarda gerekli müdahaleyi azami şekilde yapabilecek ve gerekli tedbirleri alarak uygun şartlarda hastanın ya da hastaların naklini sağlayabilecek beceriye kavuşturmaktır.
İçeriği Çocukluk çağı travmalarının özellikleri ve travmalı çocuğa yaklaşım, inguinoskrotal patolojilerin tanı ve tedavileri, akut karın ve gatrointestinal sistem kanamalarına yaklaşım, yenidoğanda solunum sıkıntısının cerrahi nedenleri ve doğumsal ösofagus ve diyafram patolojileri, yenidoğanın gastrointestinal obstrüksiyonları ve karaciğer ve safra yolları hastalıkları, doğumsal karın duvarı defektleri, çocukluk çağı tümörleri, çocukların doğumsal obstrüktif üropatileri ve veziko üreteral reflü.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Cerrahi hastanın öyküsünü alır, kayıt tutar ve rapor hazırlar
2 Cerrahi hastanın sorununa göre genel fizik muayenesini yapar, tedavisini planlar
3 Çocuklarda sık görülen cerrahi hastalıklarda ayırıcı tanı yapar ve uygun sağlık merkezine sevk eder
4 Acil (travma, akut karın veya diğer) tıbbi durumlarda, gerekli acil müdahaleyi yapar, tedaviyi planlar gerekirse ilgili uzmana yönlendirir
5 Solunumsal ve gastrointestinal doğumsal anomalileri tanır, ilk müdahalelerini yapar ve bir uzmana yönlendirir
6 Çocukluk çağına özgü tümörleri tanır, tanı, tedavi ve takibini özetler
7 Cerrahi aletleri ve malzemelerini tanır
8 Basit cerrahi girişimleri (damar yolu açmak, venöz-kapiller kan örneği almak, lavman yapmak, nazogastrik sonda ve idrar sondası koymak vb) uygular, sterilizasyon kurallarına uyar
9 Klinik tabloyu öykü, fizik muayene bulgularını kullanarak değerlendirir. Uygun tanı testlerini saptar
10 Çalışma ekibi, hasta ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Hasta ve hasta yakınlarına doğru, yeterli ve anlaşılır bilgi verir
11 Hekimlik bilgi ve becerisini artırmak için sorgular ve araştırır. Kanıta dayalı tıp bilgilerini ayırt eder

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çocukluk çağı travmaları ve travmalı çocuğa yaklaşım, inguinoskrotal ve penil patolojiler, inguinoskrotal ve penil patolojiler, akut karın, çocuklarda gastrointestinal kanamalar, konjenital obstrüktif üropatiler Anlatım, Uygulama
3 Son Uygulama, Son Sınav Sınav
6 Vezikoüreteral reflü, gasrtoözofageal reflü ve pilorstenozu ile kostik özofagus yanıkları, Doğumsal karın duvarı defektleri, yenidoğanda cerrahi solunum sıkıntısı nedenleri, konjenital özofagus ve diyafragma patolojileri, yenidoğanda gastrointestinal obstrüksiyonlar, karaciğer ve safra yollarının cerrahi hastalıkları,çocukluk çağı solid tümörler, konjenital özofagus ve diyafragma patolojileri, yenidoğanda gastrointestinal obstrüksiyonlar Anlatım, Uygulama

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Temel Cerrahi El Kitabı; İskender Sayek, Güneş Tıp Kitabevleri; 2009.
2 Bebek ve Çocukların Cerrahi ve Ürolojik hastalıkları; Can Başaklar. Palme Yayıncılık, 2006

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.5 4 1. Son Uygulama
2 0.5 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Cerrahi hastanın öyküsünü alır, kayıt tutar ve rapor hazırlar 2͵7͵9 1͵2
2 Cerrahi hastanın sorununa göre genel fizik muayenesini yapar, tedavisini planlar 2͵7͵9 1͵2
3 Çocuklarda sık görülen cerrahi hastalıklarda ayırıcı tanı yapar ve uygun sağlık merkezine sevk eder 6 1͵2
4 Acil (travma, akut karın veya diğer) tıbbi durumlarda, gerekli acil müdahaleyi yapar, tedaviyi planlar gerekirse ilgili uzmana yönlendirir 7 1͵2
5 Solunumsal ve gastrointestinal doğumsal anomalileri tanır, ilk müdahalelerini yapar ve bir uzmana yönlendirir 6 1͵2
6 Çocukluk çağına özgü tümörleri tanır, tanı, tedavi ve takibini özetler 2 1͵2
7 Cerrahi aletleri ve malzemelerini tanır 13 1͵2
8 Basit cerrahi girişimleri (damar yolu açmak, venöz-kapiller kan örneği almak, lavman yapmak, nazogastrik sonda ve idrar sondası koymak vb) uygular, sterilizasyon kurallarına uyar 7 1͵2
9 Klinik tabloyu öykü, fizik muayene bulgularını kullanarak değerlendirir. Uygun tanı testlerini saptar 7 1͵2
10 Çalışma ekibi, hasta ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Hasta ve hasta yakınlarına doğru, yeterli ve anlaşılır bilgi verir 12 1͵2
11 Hekimlik bilgi ve becerisini artırmak için sorgular ve araştırır. Kanıta dayalı tıp bilgilerini ayırt eder 14 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 2 2 4
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 0 0
7 Ara Sınav 1 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 2 30 60
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 1 1 1
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 1 1
75