megamenu.disHastanesi
Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

DERS KURULU BLOĞU-2
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
DKB201 Yıl 1 1 2 58
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Anatomi, Biyofizik,Tıbbi Biyokimya, Tıbbi Mikrobiyoloji, Fizyoloji, Histoloji ve Embriyoloji, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı ÖĞRETİM ÜYELERİ (LİNK)
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Vücuttaki doku, organ ve organ sistemlerin normal yapısı ve işlevleri, birbirleri ile etkileşimleri ve hastalık oluşturacak mikroorganizmalar hakkında bilgi vermek
İçeriği Dönem II Ders Kurulu Bloğu V ders kurulundan oluşmaktadır. Her bir ders kurul detayı için aşağıdaki ilgili bağlantıyı tıklayınız. I KURUL İÇERİĞİ (Link) II KURUL İÇERİĞİ (Link) III KURUL İÇERİĞİ (Link) IV KURUL İÇERİĞİ (Link) V KURUL İÇERİĞİ (Link)

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Baş-boyun bölgesinde bulunan anatomik yapıların özelliklerini tanımlar
2 İnsanın genel embriyolojik gelişim süreçlerini açıklar
3 Karbonhidrat, yağ ve protein metabolizmaları ile ilgili süreçleri tanımlar
4 Genetik gelişim süreçlerini biyokimyasal açıdan tanımlar
5 Sinaps fizyolojisinin özelliklerini tanımlar
6 Hasta ve hasta yakınları ile hekim ilişkisini düzenleyen kuralları tanımlar
7 Solunum ve dolaşım sisteminin biyofiziksel özelliklerini tanımlar
8 Kan yapımı, dolaşımı ve metabolizması ile ilgili süreçleri açıklar
9 Solunum ve dolaşım sisteminin fizyolojik, histolojik ve anatomik özelliklerini tanımlar
10 Immün sistem ile ilgili süreçleri tanımlar
11 Bilgiye ulaşma yollarını kullanarak tıbbi veri tabanlarını tarar
12 Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak, temel mesleki becerileri uygular
13 Sindirim ve emilim ile ilgili biyokimyasal ve fizyolojik süreçleri tanımlar
14 Sindirim ve boşaltım sistemleriyle ilgili organ ve yapıların histolojik ve anatomik özelliklerini tanımlar
15 Bakterilerin özelliklerini tanımlar
16 Hormonların etkili olduğu fizyolojik mekanizmaları açıklar
17 Endokrin ve genital sistemlerle ilgili hormonların özelliklerini tanımlar
18 Endokrin ve genital sistemlerle ilgili organ ve yapıların histolojik ve anatomik özelliklerini tanımlar
19 Virüslerin özelliklerini tanımlar
20 Mantar ve parazitlerin özelliklerini tanımlar
21 Sinir sistemiyle ilgili fizyolojik süreçleri tanımlar
22 Sinir sistemiyle ilgili organ ve yapıların histolojik, anatomik ve biyofiziksel özelliklerini tanımlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]I. Ders Kurulu[/r] Anlatım, Uygulama
2 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]I. Ders Kurulu[/r] Anlatım, Uygulama
3 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]I. Ders Kurulu[/r] Anlatım, Uygulama
4 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]I. Ders Kurulu[/r] Anlatım, Uygulama
5 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]I. Ders Kurulu[/r] Anlatım, Uygulama
6 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]I. Ders Kurulu[/r] Anlatım, Uygulama
7 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]II. Ders Kurulu (Dolaşım-Solunum Sistemleri)[/r] Anlatım, Uygulama
8 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]II. Ders Kurulu (Dolaşım-Solunum Sistemleri)[/r] Anlatım, Uygulama
9 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]II. Ders Kurulu (Dolaşım-Solunum Sistemleri)[/r] Anlatım, Uygulama
10 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]II. Ders Kurulu (Dolaşım-Solunum Sistemleri)[/r] Anlatım, Uygulama
11 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]II. Ders Kurulu (Dolaşım-Solunum Sistemleri)[/r] Anlatım, Uygulama
12 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]II. Ders Kurulu (Dolaşım-Solunum Sistemleri)[/r] Anlatım, Uygulama
13 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]II. Ders Kurulu (Dolaşım-Solunum Sistemleri)[/r] Anlatım, Uygulama
14 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]II. Ders Kurulu (Dolaşım-Solunum Sistemleri)[/r] Anlatım, Uygulama
15 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Metabolizma: Sindirim ve Üriner Sistem)[/r] Anlatım, Uygulama
16 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Metabolizma: Sindirim ve Üriner Sistem)[/r] Anlatım, Uygulama
17 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Metabolizma: Sindirim ve Üriner Sistem)[/r] Anlatım, Uygulama
18 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Metabolizma: Sindirim ve Üriner Sistem)[/r] Anlatım, Uygulama
19 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Metabolizma: Sindirim ve Üriner Sistem)[/r] Anlatım, Uygulama
20 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Metabolizma: Sindirim ve Üriner Sistem)[/r] Anlatım, Uygulama
21 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Metabolizma: Sindirim ve Üriner Sistem)[/r] Anlatım, Uygulama
22 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]IV. Ders Kurulu (Endokrin Sistem)[/r] Anlatım, Uygulama
23 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]IV. Ders Kurulu (Endokrin Sistem)[/r] Anlatım, Uygulama
24 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]IV. Ders Kurulu (Endokrin Sistem)[/r] Anlatım, Uygulama
25 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]IV. Ders Kurulu (Endokrin Sistem)[/r] Anlatım, Uygulama
26 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]IV. Ders Kurulu (Endokrin Sistem)[/r] Anlatım, Uygulama
27 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]V. Ders Kurulu (Sinir Sistemi ve Duyu Organları)[/r] () Anlatım, Uygulama
28 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]V. Ders Kurulu (Sinir Sistemi ve Duyu Organları)[/r] () Anlatım, Uygulama
29 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]V. Ders Kurulu (Sinir Sistemi ve Duyu Organları)[/r] () Anlatım, Uygulama
30 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]V. Ders Kurulu (Sinir Sistemi ve Duyu Organları)[/r] () Anlatım, Uygulama
31 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]V. Ders Kurulu (Sinir Sistemi ve Duyu Organları)[/r] () Anlatım, Uygulama
32 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]V. Ders Kurulu (Sinir Sistemi ve Duyu Organları)[/r] () Anlatım, Uygulama
33 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]V. Ders Kurulu (Sinir Sistemi ve Duyu Organları)[/r] () Anlatım, Uygulama
34 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]V. Ders Kurulu (Sinir Sistemi ve Duyu Organları)[/r] () Anlatım, Uygulama
35 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20II%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]V. Ders Kurulu (Sinir Sistemi ve Duyu Organları)[/r] () Anlatım, Uygulama

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Tıbbi Fizyoloji - William F. Ganong
2 Tıbbi Fizyoloji - Guyton ve Hall
3 Vander İnsan Fizyolojisi-Vander, Sherman,Luciano
4 Histology A Text and Atlas, Michael H. Ross and Wojciech Pawlina, 6th Edition, Lippincott Williams & Wilkins
5 The Developing Human Clinically Oriented Embryology, Keith L. Moore and T.V.N. Persaud, 8th Edition, Saunders Elsevier

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.6 1 1. Ara Sınav
2 0.4 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Baş-boyun bölgesinde bulunan anatomik yapıların özelliklerini tanımlar 1͵2͵5 1͵2
2 İnsanın genel embriyolojik gelişim süreçlerini açıklar 1 1͵2
3 Karbonhidrat, yağ ve protein metabolizmaları ile ilgili süreçleri tanımlar 1 1͵2
4 Genetik gelişim süreçlerini biyokimyasal açıdan tanımlar 1 1͵2
5 Sinaps fizyolojisinin özelliklerini tanımlar 1͵2 1͵2
6 Hasta ve hasta yakınları ile hekim ilişkisini düzenleyen kuralları tanımlar 12͵15 1͵2
7 Solunum ve dolaşım sisteminin biyofiziksel özelliklerini tanımlar 1͵2 1͵2
8 Kan yapımı, dolaşımı ve metabolizması ile ilgili süreçleri açıklar 1͵2 1͵2
9 Solunum ve dolaşım sisteminin fizyolojik, histolojik ve anatomik özelliklerini tanımlar 1͵2 1͵2
10 Immün sistem ile ilgili süreçleri tanımlar 1͵2 1͵2
11 Bilgiye ulaşma yollarını kullanarak tıbbi veri tabanlarını tarar 10͵11 1͵2
12 Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak, temel mesleki becerileri uygular 6 1͵2
13 Sindirim ve emilim ile ilgili biyokimyasal ve fizyolojik süreçleri tanımlar 1͵2 1͵2
14 Sindirim ve boşaltım sistemleriyle ilgili organ ve yapıların histolojik ve anatomik özelliklerini tanımlar 1͵2 1͵2
15 Bakterilerin özelliklerini tanımlar 7 1͵2
16 Hormonların etkili olduğu fizyolojik mekanizmaları açıklar 1͵2 1͵2
17 Endokrin ve genital sistemlerle ilgili hormonların özelliklerini tanımlar 1͵2 1͵2
18 Endokrin ve genital sistemlerle ilgili organ ve yapıların histolojik ve anatomik özelliklerini tanımlar 1͵2 1͵2
19 Virüslerin özelliklerini tanımlar 7 1͵2
20 Mantar ve parazitlerin özelliklerini tanımlar 7 1͵2
21 Sinir sistemiyle ilgili fizyolojik süreçleri tanımlar 1͵2 1͵2
22 Sinir sistemiyle ilgili organ ve yapıların histolojik, anatomik ve biyofiziksel özelliklerini tanımlar 1͵2 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 35 2 70
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 35 15 525
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 35 5 175
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 6 20 120
7 Ara Sınav 1 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 45 5 225
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 35 7 245
14 Son Sınav için Hazırlık 9 10 90
15 Son Sınav 1 0 0
1450