Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
tr |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Enfeksiyon Hastalıkları, Farmakoloji, İç Hastalıkları, Nükleer Tıp, Tıbbi Patoloji, Radyoloji, Tıbbi Biyokimya, Anesteziyoloji ve Reanimasyon, Tıbbi Mikrobiyoloji, Çocuk Cerrahisi, Göğüs Cerrahisi, Kardiyoloji, Kalp ve Damar Cerrahisi, Kulak Burun Boğaz Hastalıkları, Genel Cerrahi, Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları, Göz Hastalıkları, Nöroloji, Beyin ve Sinir Cerrahisi, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları, Kadın Hastalıkları ve Doğum, Üroloji, Tıp Tarihi ve Etik, Deri ve Zührevi Hastalıklar, Fiziksel Tedavi ve Rehabilitasyon, Ortopedi ve Travmatoloji, Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Anabilim Dalı |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Patolojik süreçlerin doku, organ ve organ sistemlerinde oluşturduğu değişiklikler, öykü alma, fizik muayene, tanı ve tedavi yöntemleri, akılcı ilaç kullanımı, deontoloji ve tıbbi etik hakkında bilgi kazandırmak |
İçeriği |
Dönem III Ders Kurulu Bloğu VI ders kurulundan oluşmaktadır. Her bir ders kurul detayı için aşağıdaki ilgili bağlantıyı tıklayınız.
I KURUL İÇERİĞİ (Link)
II KURUL İÇERİĞİ (Link)
III KURUL İÇERİĞİ (Link)
IV KURUL İÇERİĞİ (Link)
V KURUL İÇERİĞİ (Link)
VI KURUL İÇERİĞİ (Link)
VII KURUL İÇERİĞİ (Link)
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Hücre ve doku zedelenmesini tanımlar, patolojik süreçlerle arasında neden sonuç ilişkisi kurar. |
2 |
Ülkemizde sık görülen hastalıklar için, sağlam kişiye, temaslılara ve çevreye yönelik korunma yollarını açıklar. |
3 |
Patolojik süreçleri ve organ/organ sistemlerinde oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar. |
4 |
Temel tıbbi tedavi yöntemlerinin genel ilkelerini tanımlar. |
5 |
Tanı araçlarının akılcı kullanımı açıklar. |
6 |
Tanısal test yöntemlerini ve normal sınır değerlerini tanımlar. |
7 |
Hekim hasta ilişkisinde etik kaygı oluşturabilecek durumları ayırt eder. |
8 |
Enfeksiyon etkenlerinin doku, organ ve organ sistemlerinde oluşturduğu klinik tabloyu ve patolojik süreçleri açıklar. |
9 |
Kemoterapötik ilaçların etki mekanizmalarını, yan etkilerini, farmakodinamik ve farmakokinetik özelliklerini tanımlar. |
10 |
Çocuk hasta ile empatik iletişim kurar. |
11 |
Hasta ve sahiplerine kötü haberi kurallarına göre verir. |
12 |
Enfeksiyon ve hemopoetik hastalıklara ilişkin sorgulama ve fizik muayene yapar. |
13 |
Solunum ve dolaşım sistemi hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden olabilecek etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar. |
14 |
Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının tanısı için kullanılan tanı yöntemlerini belirler ve sonuçlarını değerlendirir. |
15 |
Solunum ve dolaşım sistemi hastalıkları ile ilgili tıbbi tedavilerin genel ilkelerini açıklar. |
16 |
Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak baş boyun, solunum ve kardiyovasküler sistem sorgulamasını ve fizik muayenesini yapar. |
17 |
Bilimsel bir tıbbi araştırmayı kurallarına uygun bir şekilde planlar. |
18 |
Sindirim sistemi hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden olabilecek etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar. |
19 |
Sindirim sistemi hastalıkları ile ilgili patolojik durumların saptanması için kullanılan tanı yöntemleri belirler ve sonuçlarını değerlendirir |
20 |
Sindirim sistemi hastalıkları ile ilgili tıbbi tedavilerin genel ilkelerini açıklar |
21 |
Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak sindirim sistemi sorgulamasını ve muayenesini yapar |
22 |
Model üzerinde nazogastrik sonda takar |
23 |
Nöroendokrin sistemi hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden olabilecek etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar |
24 |
Nöroendokrin sistemi hastalıkları ile ilgili tıbbi tedavilerin genel ilkelerini açıklar |
25 |
Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak nörolojik sistem sorgulaması ve muayenesini yapar |
26 |
Ürogenital sistem hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden olabilecek etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar |
27 |
Ürogenital sistem hastalıkları ile ilgili yapılan tıbbi tedavinin genel ilkelerini açıklar |
28 |
Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak hastanın ürogenital sistem sorgulaması ve muayenesini yapar. |
29 |
Gebe muayenesi ve doğuma ilişkin genel kuralları tanımlar. |
30 |
Model üzerinde gebe muayenesini yapar ve doğum yaptırır. |
31 |
Model üzerinde mesaneye sonda takar. |
32 |
Tıbbi bir araştırmayı sunum için hazırlar. |
33 |
Kas-iskelet sistemi ve kollajen doku hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar . |
34 |
Kas-iskelet sistemi ve kollajen doku hastalıkları ile ilgili tıbbi tedavinin genel ilkelerini açıklar. |
35 |
Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak hareket sistemi sorgulama ve muayenesiyle ilgili gereken kuralları tanımlar. |
36 |
Model üzerinde cerrahi dikiş atar. |
37 |
Hekimler arası ilişkilerde deontoloji kurallarını uygular. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]I. Ders Kurulu (Hücre ve Doku Zedelenmesi)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
2 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]I. Ders Kurulu (Hücre ve Doku Zedelenmesi)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
3 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]I. Ders Kurulu (Hücre ve Doku Zedelenmesi)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
4 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]I. Ders Kurulu (Hücre ve Doku Zedelenmesi)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
5 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]I. Ders Kurulu (Hücre ve Doku Zedelenmesi)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
6 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]II. Ders Kurulu (Enfeksiyon ve Hemopoetik Sistem)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
7 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]II. Ders Kurulu (Enfeksiyon ve Hemopoetik Sistem)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
8 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]II. Ders Kurulu (Enfeksiyon ve Hemopoetik Sistem)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
9 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]II. Ders Kurulu (Enfeksiyon ve Hemopoetik Sistem)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
10 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]II. Ders Kurulu (Enfeksiyon ve Hemopoetik Sistem)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
11 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Solunum-Dolaşım Sistemi Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
12 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Solunum-Dolaşım Sistemi Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
13 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Solunum-Dolaşım Sistemi Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
14 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Solunum-Dolaşım Sistemi Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
15 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Solunum-Dolaşım Sistemi Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
16 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Solunum-Dolaşım Sistemi Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
17 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]IV. Ders Kurulu (Sindirim Sistemi Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
18 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]IV. Ders Kurulu (Sindirim Sistemi Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
19 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]IV. Ders Kurulu (Sindirim Sistemi Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
20 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]IV. Ders Kurulu (Sindirim Sistemi Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
21 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]IV. Ders Kurulu (Sindirim Sistemi Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
22 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]IV. Ders Kurulu (Sindirim Sistemi Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
23 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]V. Ders Kurulu (Nöro-Endokrin Sistem Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
24 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]V. Ders Kurulu (Nöro-Endokrin Sistem Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
25 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]V. Ders Kurulu (Nöro-Endokrin Sistem Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
26 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]V. Ders Kurulu (Nöro-Endokrin Sistem Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
27 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]VI. Ders Kurulu (Ürogenital Sistem Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
28 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]VI. Ders Kurulu (Ürogenital Sistem Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
29 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]VI. Ders Kurulu (Ürogenital Sistem Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
30 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]VI. Ders Kurulu (Ürogenital Sistem Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
31 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]VI. Ders Kurulu (Ürogenital Sistem Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
32 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]VI. Ders Kurulu (Ürogenital Sistem Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
33 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]VII. Ders Kurulu (Kas-İskelet Sistemi ve Kollajen Doku Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
34 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]VII. Ders Kurulu (Kas-İskelet Sistemi ve Kollajen Doku Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
35 |
[r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]VII. Ders Kurulu (Kas-İskelet Sistemi ve Kollajen Doku Hastalıkları)[/r] |
Anlatım, Uygulama |
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Nuclear Medicine The Requisites |
3rd edition. Ziessman HA, O\\\\\\\\\\\\\\\\'Malley JP, Thrall JH (eds),Philedelphia, 2006, Mosby. |
|
2 |
Cerrahi Hastalarda Tanı ve Fizik Muayene (Diagnosis and Physical Examination of Surgical Patients) |
S. Aydın, T. Akça, T. Çolak, Nobel Kitabevi Adana, 2008 |
|
3 |
Çağdaş Tıp Etiği (Contemporary Medical Ethics) |
A. Demirhan Erdemir, Ö. Öncel, Ş. Aksoy, Nobel Tıp Kitabevleri, 2003 |
|
4 |
Harrison’s Principles Internal Medicine |
Kasper DL, Braunwald E, Fauci AS, Hauser SL, Longo DL, Jameson JL, Loscalzo J. (17th ed.). New York: McGraw-Hill Medical Publishing Division, 2008. |
|
5 |
Cecil Textbook of Medicine |
23 baskının Türkçe Çevirisi, çeviri editörü Serhat Ünal, 2 Cilt, Güneş Tıp Kitabevi, 2011, ISBN :9789752773394 |
|
6 |
Grabb and Smith's Plastic Surgery |
Sixth Edition by Charles H. Thorne Wolters Kluver, Lippincott Williams Wilkins, 2007 |
|
7 |
Grabb & Smith’s Plastic Surgery |
çeviri ed. S.M. Gültan, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, 2010 |
|
8 |
Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji |
Kayaalp O. |
|
9 |
Goodman&Giılman’s the pharmacological basıs of therapeutics |
|
|
10 |
Katzung BG. Farmakoloji (Basic&Clinical Pharmacology) |
Bertram G. Katzung, Basic&Clinical Pharmacology |
|
11 |
Süzer Farmakoloji |
Süzer Ö |
|
12 |
Lippincot Pharmacology |
|
|
13 |
Robbins Pathologic basis of disease |
Eds. Cotran R, Kumar V, Collins T. W. B Saunders. Philadelphia |
|
14 |
Hastalığın patolojik Temeli |
Editörler. Cotran R, Kumar V, Collins T |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Hücre ve doku zedelenmesini tanımlar, patolojik süreçlerle arasında neden sonuç ilişkisi kurar. |
2͵7 |
1͵2 |
2 |
Ülkemizde sık görülen hastalıklar için, sağlam kişiye, temaslılara ve çevreye yönelik korunma yollarını açıklar. |
7͵9 |
1͵2 |
3 |
Patolojik süreçleri ve organ/organ sistemlerinde oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar. |
2͵7 |
1͵2 |
4 |
Temel tıbbi tedavi yöntemlerinin genel ilkelerini tanımlar. |
7͵9 |
1͵2 |
5 |
Tanı araçlarının akılcı kullanımı açıklar. |
7͵10 |
1͵2 |
6 |
Tanısal test yöntemlerini ve normal sınır değerlerini tanımlar. |
7͵10 |
1͵2 |
7 |
Hekim hasta ilişkisinde etik kaygı oluşturabilecek durumları ayırt eder. |
12͵14͵15͵16 |
1͵2 |
8 |
Enfeksiyon etkenlerinin doku, organ ve organ sistemlerinde oluşturduğu klinik tabloyu ve patolojik süreçleri açıklar. |
2͵7͵9 |
1͵2 |
9 |
Kemoterapötik ilaçların etki mekanizmalarını, yan etkilerini, farmakodinamik ve farmakokinetik özelliklerini tanımlar. |
8 |
1͵2 |
10 |
Çocuk hasta ile empatik iletişim kurar. |
12 |
1͵2 |
11 |
Hasta ve sahiplerine kötü haberi kurallarına göre verir. |
12 |
1͵2 |
12 |
Enfeksiyon ve hemopoetik hastalıklara ilişkin sorgulama ve fizik muayene yapar. |
5 |
1͵2 |
13 |
Solunum ve dolaşım sistemi hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden olabilecek etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar. |
2 |
1͵2 |
14 |
Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının tanısı için kullanılan tanı yöntemlerini belirler ve sonuçlarını değerlendirir. |
6͵7 |
1͵2 |
15 |
Solunum ve dolaşım sistemi hastalıkları ile ilgili tıbbi tedavilerin genel ilkelerini açıklar. |
7͵8 |
1͵2 |
16 |
Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak baş boyun, solunum ve kardiyovasküler sistem sorgulamasını ve fizik muayenesini yapar. |
4͵5 |
1͵2 |
17 |
Bilimsel bir tıbbi araştırmayı kurallarına uygun bir şekilde planlar. |
10͵11 |
1͵2 |
18 |
Sindirim sistemi hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden olabilecek etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar. |
2͵7 |
1͵2 |
19 |
Sindirim sistemi hastalıkları ile ilgili patolojik durumların saptanması için kullanılan tanı yöntemleri belirler ve sonuçlarını değerlendirir |
6͵7 |
1͵2 |
20 |
Sindirim sistemi hastalıkları ile ilgili tıbbi tedavilerin genel ilkelerini açıklar |
7͵8 |
1͵2 |
21 |
Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak sindirim sistemi sorgulamasını ve muayenesini yapar |
4͵5 |
1͵2 |
22 |
Model üzerinde nazogastrik sonda takar |
6 |
1͵2 |
23 |
Nöroendokrin sistemi hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden olabilecek etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar |
2͵7 |
1͵2 |
24 |
Nöroendokrin sistemi hastalıkları ile ilgili tıbbi tedavilerin genel ilkelerini açıklar |
7͵8 |
1͵2 |
25 |
Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak nörolojik sistem sorgulaması ve muayenesini yapar |
4͵5 |
1͵2 |
26 |
Ürogenital sistem hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden olabilecek etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar |
2͵7 |
1͵2 |
27 |
Ürogenital sistem hastalıkları ile ilgili yapılan tıbbi tedavinin genel ilkelerini açıklar |
7͵8 |
1͵2 |
28 |
Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak hastanın ürogenital sistem sorgulaması ve muayenesini yapar. |
4͵5 |
1͵2 |
29 |
Gebe muayenesi ve doğuma ilişkin genel kuralları tanımlar. |
1͵5 |
1͵2 |
30 |
Model üzerinde gebe muayenesini yapar ve doğum yaptırır. |
5͵6 |
1͵2 |
31 |
Model üzerinde mesaneye sonda takar. |
6 |
1͵2 |
32 |
Tıbbi bir araştırmayı sunum için hazırlar. |
11 |
1͵2 |
33 |
Kas-iskelet sistemi ve kollajen doku hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar . |
2͵7 |
1͵2 |
34 |
Kas-iskelet sistemi ve kollajen doku hastalıkları ile ilgili tıbbi tedavinin genel ilkelerini açıklar. |
7͵8 |
1͵2 |
35 |
Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak hareket sistemi sorgulama ve muayenesiyle ilgili gereken kuralları tanımlar. |
4͵5 |
1͵2 |
36 |
Model üzerinde cerrahi dikiş atar. |
7͵9 |
1͵2 |
37 |
Hekimler arası ilişkilerde deontoloji kurallarını uygular. |
17 |
1͵2 |