megamenu.disHastanesi
Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

DERS KURULU BLOĞU-3
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
DKB301 Yıl 1 1 2 58
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Enfeksiyon Hastalıkları, Farmakoloji, İç Hastalıkları, Nükleer Tıp, Tıbbi Patoloji, Radyoloji, Tıbbi Biyokimya, Anesteziyoloji ve Reanimasyon, Tıbbi Mikrobiyoloji, Çocuk Cerrahisi, Göğüs Cerrahisi, Kardiyoloji, Kalp ve Damar Cerrahisi, Kulak Burun Boğaz Hastalıkları, Genel Cerrahi, Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları, Göz Hastalıkları, Nöroloji, Beyin ve Sinir Cerrahisi, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları, Kadın Hastalıkları ve Doğum, Üroloji, Tıp Tarihi ve Etik, Deri ve Zührevi Hastalıklar, Fiziksel Tedavi ve Rehabilitasyon, Ortopedi ve Travmatoloji, Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Anabilim Dalı
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Patolojik süreçlerin doku, organ ve organ sistemlerinde oluşturduğu değişiklikler, öykü alma, fizik muayene, tanı ve tedavi yöntemleri, akılcı ilaç kullanımı, deontoloji ve tıbbi etik hakkında bilgi kazandırmak
İçeriği Dönem III Ders Kurulu Bloğu VI ders kurulundan oluşmaktadır. Her bir ders kurul detayı için aşağıdaki ilgili bağlantıyı tıklayınız. I KURUL İÇERİĞİ (Link) II KURUL İÇERİĞİ (Link) III KURUL İÇERİĞİ (Link) IV KURUL İÇERİĞİ (Link) V KURUL İÇERİĞİ (Link) VI KURUL İÇERİĞİ (Link) VII KURUL İÇERİĞİ (Link)

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Hücre ve doku zedelenmesini tanımlar, patolojik süreçlerle arasında neden sonuç ilişkisi kurar.
2 Ülkemizde sık görülen hastalıklar için, sağlam kişiye, temaslılara ve çevreye yönelik korunma yollarını açıklar.
3 Patolojik süreçleri ve organ/organ sistemlerinde oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar.
4 Temel tıbbi tedavi yöntemlerinin genel ilkelerini tanımlar.
5 Tanı araçlarının akılcı kullanımı açıklar.
6 Tanısal test yöntemlerini ve normal sınır değerlerini tanımlar.
7 Hekim hasta ilişkisinde etik kaygı oluşturabilecek durumları ayırt eder.
8 Enfeksiyon etkenlerinin doku, organ ve organ sistemlerinde oluşturduğu klinik tabloyu ve patolojik süreçleri açıklar.
9 Kemoterapötik ilaçların etki mekanizmalarını, yan etkilerini, farmakodinamik ve farmakokinetik özelliklerini tanımlar.
10 Çocuk hasta ile empatik iletişim kurar.
11 Hasta ve sahiplerine kötü haberi kurallarına göre verir.
12 Enfeksiyon ve hemopoetik hastalıklara ilişkin sorgulama ve fizik muayene yapar.
13 Solunum ve dolaşım sistemi hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden olabilecek etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar.
14 Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının tanısı için kullanılan tanı yöntemlerini belirler ve sonuçlarını değerlendirir.
15 Solunum ve dolaşım sistemi hastalıkları ile ilgili tıbbi tedavilerin genel ilkelerini açıklar.
16 Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak baş boyun, solunum ve kardiyovasküler sistem sorgulamasını ve fizik muayenesini yapar.
17 Bilimsel bir tıbbi araştırmayı kurallarına uygun bir şekilde planlar.
18 Sindirim sistemi hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden olabilecek etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar.
19 Sindirim sistemi hastalıkları ile ilgili patolojik durumların saptanması için kullanılan tanı yöntemleri belirler ve sonuçlarını değerlendirir
20 Sindirim sistemi hastalıkları ile ilgili tıbbi tedavilerin genel ilkelerini açıklar
21 Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak sindirim sistemi sorgulamasını ve muayenesini yapar
22 Model üzerinde nazogastrik sonda takar
23 Nöroendokrin sistemi hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden olabilecek etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar
24 Nöroendokrin sistemi hastalıkları ile ilgili tıbbi tedavilerin genel ilkelerini açıklar
25 Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak nörolojik sistem sorgulaması ve muayenesini yapar
26 Ürogenital sistem hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden olabilecek etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar
27 Ürogenital sistem hastalıkları ile ilgili yapılan tıbbi tedavinin genel ilkelerini açıklar
28 Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak hastanın ürogenital sistem sorgulaması ve muayenesini yapar.
29 Gebe muayenesi ve doğuma ilişkin genel kuralları tanımlar.
30 Model üzerinde gebe muayenesini yapar ve doğum yaptırır.
31 Model üzerinde mesaneye sonda takar.
32 Tıbbi bir araştırmayı sunum için hazırlar.
33 Kas-iskelet sistemi ve kollajen doku hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar .
34 Kas-iskelet sistemi ve kollajen doku hastalıkları ile ilgili tıbbi tedavinin genel ilkelerini açıklar.
35 Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak hareket sistemi sorgulama ve muayenesiyle ilgili gereken kuralları tanımlar.
36 Model üzerinde cerrahi dikiş atar.
37 Hekimler arası ilişkilerde deontoloji kurallarını uygular.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]I. Ders Kurulu (Hücre ve Doku Zedelenmesi)[/r] Anlatım, Uygulama
2 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]I. Ders Kurulu (Hücre ve Doku Zedelenmesi)[/r] Anlatım, Uygulama
3 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]I. Ders Kurulu (Hücre ve Doku Zedelenmesi)[/r] Anlatım, Uygulama
4 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]I. Ders Kurulu (Hücre ve Doku Zedelenmesi)[/r] Anlatım, Uygulama
5 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]I. Ders Kurulu (Hücre ve Doku Zedelenmesi)[/r] Anlatım, Uygulama
6 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]II. Ders Kurulu (Enfeksiyon ve Hemopoetik Sistem)[/r] Anlatım, Uygulama
7 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]II. Ders Kurulu (Enfeksiyon ve Hemopoetik Sistem)[/r] Anlatım, Uygulama
8 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]II. Ders Kurulu (Enfeksiyon ve Hemopoetik Sistem)[/r] Anlatım, Uygulama
9 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]II. Ders Kurulu (Enfeksiyon ve Hemopoetik Sistem)[/r] Anlatım, Uygulama
10 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]II. Ders Kurulu (Enfeksiyon ve Hemopoetik Sistem)[/r] Anlatım, Uygulama
11 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Solunum-Dolaşım Sistemi Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
12 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Solunum-Dolaşım Sistemi Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
13 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Solunum-Dolaşım Sistemi Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
14 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Solunum-Dolaşım Sistemi Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
15 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Solunum-Dolaşım Sistemi Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
16 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]III. Ders Kurulu (Solunum-Dolaşım Sistemi Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
17 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]IV. Ders Kurulu (Sindirim Sistemi Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
18 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]IV. Ders Kurulu (Sindirim Sistemi Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
19 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]IV. Ders Kurulu (Sindirim Sistemi Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
20 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]IV. Ders Kurulu (Sindirim Sistemi Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
21 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]IV. Ders Kurulu (Sindirim Sistemi Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
22 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]IV. Ders Kurulu (Sindirim Sistemi Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
23 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]V. Ders Kurulu (Nöro-Endokrin Sistem Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
24 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]V. Ders Kurulu (Nöro-Endokrin Sistem Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
25 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]V. Ders Kurulu (Nöro-Endokrin Sistem Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
26 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]V. Ders Kurulu (Nöro-Endokrin Sistem Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
27 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]VI. Ders Kurulu (Ürogenital Sistem Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
28 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]VI. Ders Kurulu (Ürogenital Sistem Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
29 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]VI. Ders Kurulu (Ürogenital Sistem Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
30 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]VI. Ders Kurulu (Ürogenital Sistem Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
31 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]VI. Ders Kurulu (Ürogenital Sistem Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
32 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]VI. Ders Kurulu (Ürogenital Sistem Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
33 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]VII. Ders Kurulu (Kas-İskelet Sistemi ve Kollajen Doku Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
34 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]VII. Ders Kurulu (Kas-İskelet Sistemi ve Kollajen Doku Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama
35 [r=http://mersin.edu.tr/uploads/360/2011-12/D%C3%B6nem%20III%20-%202011-12%20Ders%20Program%C4%B1.pdf]VII. Ders Kurulu (Kas-İskelet Sistemi ve Kollajen Doku Hastalıkları)[/r] Anlatım, Uygulama

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Nuclear Medicine The Requisites 3rd edition. Ziessman HA, O\\\\\\\\\\\\\\\\'Malley JP, Thrall JH (eds),Philedelphia, 2006, Mosby.
2 Cerrahi Hastalarda Tanı ve Fizik Muayene (Diagnosis and Physical Examination of Surgical Patients) S. Aydın, T. Akça, T. Çolak, Nobel Kitabevi Adana, 2008
3 Çağdaş Tıp Etiği (Contemporary Medical Ethics) A. Demirhan Erdemir, Ö. Öncel, Ş. Aksoy, Nobel Tıp Kitabevleri, 2003
4 Harrison’s Principles Internal Medicine Kasper DL, Braunwald E, Fauci AS, Hauser SL, Longo DL, Jameson JL, Loscalzo J. (17th ed.). New York: McGraw-Hill Medical Publishing Division, 2008.
5 Cecil Textbook of Medicine 23 baskının Türkçe Çevirisi, çeviri editörü Serhat Ünal, 2 Cilt, Güneş Tıp Kitabevi, 2011, ISBN :9789752773394
6 Grabb and Smith's Plastic Surgery Sixth Edition by Charles H. Thorne Wolters Kluver, Lippincott Williams Wilkins, 2007
7 Grabb & Smith’s Plastic Surgery çeviri ed. S.M. Gültan, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, 2010
8 Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji Kayaalp O.
9 Goodman&Giılman’s the pharmacological basıs of therapeutics
10 Katzung BG. Farmakoloji (Basic&Clinical Pharmacology) Bertram G. Katzung, Basic&Clinical Pharmacology
11 Süzer Farmakoloji Süzer Ö
12 Lippincot Pharmacology
13 Robbins Pathologic basis of disease Eds. Cotran R, Kumar V, Collins T. W. B Saunders. Philadelphia
14 Hastalığın patolojik Temeli Editörler. Cotran R, Kumar V, Collins T

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.6 9 1. Ara Proje
2 0.4 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Hücre ve doku zedelenmesini tanımlar, patolojik süreçlerle arasında neden sonuç ilişkisi kurar. 2͵7 1͵2
2 Ülkemizde sık görülen hastalıklar için, sağlam kişiye, temaslılara ve çevreye yönelik korunma yollarını açıklar. 7͵9 1͵2
3 Patolojik süreçleri ve organ/organ sistemlerinde oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar. 2͵7 1͵2
4 Temel tıbbi tedavi yöntemlerinin genel ilkelerini tanımlar. 7͵9 1͵2
5 Tanı araçlarının akılcı kullanımı açıklar. 7͵10 1͵2
6 Tanısal test yöntemlerini ve normal sınır değerlerini tanımlar. 7͵10 1͵2
7 Hekim hasta ilişkisinde etik kaygı oluşturabilecek durumları ayırt eder. 12͵14͵15͵16 1͵2
8 Enfeksiyon etkenlerinin doku, organ ve organ sistemlerinde oluşturduğu klinik tabloyu ve patolojik süreçleri açıklar. 2͵7͵9 1͵2
9 Kemoterapötik ilaçların etki mekanizmalarını, yan etkilerini, farmakodinamik ve farmakokinetik özelliklerini tanımlar. 8 1͵2
10 Çocuk hasta ile empatik iletişim kurar. 12 1͵2
11 Hasta ve sahiplerine kötü haberi kurallarına göre verir. 12 1͵2
12 Enfeksiyon ve hemopoetik hastalıklara ilişkin sorgulama ve fizik muayene yapar. 5 1͵2
13 Solunum ve dolaşım sistemi hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden olabilecek etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar. 2 1͵2
14 Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının tanısı için kullanılan tanı yöntemlerini belirler ve sonuçlarını değerlendirir. 6͵7 1͵2
15 Solunum ve dolaşım sistemi hastalıkları ile ilgili tıbbi tedavilerin genel ilkelerini açıklar. 7͵8 1͵2
16 Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak baş boyun, solunum ve kardiyovasküler sistem sorgulamasını ve fizik muayenesini yapar. 4͵5 1͵2
17 Bilimsel bir tıbbi araştırmayı kurallarına uygun bir şekilde planlar. 10͵11 1͵2
18 Sindirim sistemi hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden olabilecek etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar. 2͵7 1͵2
19 Sindirim sistemi hastalıkları ile ilgili patolojik durumların saptanması için kullanılan tanı yöntemleri belirler ve sonuçlarını değerlendirir 6͵7 1͵2
20 Sindirim sistemi hastalıkları ile ilgili tıbbi tedavilerin genel ilkelerini açıklar 7͵8 1͵2
21 Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak sindirim sistemi sorgulamasını ve muayenesini yapar 4͵5 1͵2
22 Model üzerinde nazogastrik sonda takar 6 1͵2
23 Nöroendokrin sistemi hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden olabilecek etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar 2͵7 1͵2
24 Nöroendokrin sistemi hastalıkları ile ilgili tıbbi tedavilerin genel ilkelerini açıklar 7͵8 1͵2
25 Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak nörolojik sistem sorgulaması ve muayenesini yapar 4͵5 1͵2
26 Ürogenital sistem hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden olabilecek etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar 2͵7 1͵2
27 Ürogenital sistem hastalıkları ile ilgili yapılan tıbbi tedavinin genel ilkelerini açıklar 7͵8 1͵2
28 Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak hastanın ürogenital sistem sorgulaması ve muayenesini yapar. 4͵5 1͵2
29 Gebe muayenesi ve doğuma ilişkin genel kuralları tanımlar. 1͵5 1͵2
30 Model üzerinde gebe muayenesini yapar ve doğum yaptırır. 5͵6 1͵2
31 Model üzerinde mesaneye sonda takar. 6 1͵2
32 Tıbbi bir araştırmayı sunum için hazırlar. 11 1͵2
33 Kas-iskelet sistemi ve kollajen doku hastalıkları ile ilgili doku, organ ve organ sistemlerinde patolojik duruma neden etkenleri ve oluşturduğu klinik tabloyu tanımlar . 2͵7 1͵2
34 Kas-iskelet sistemi ve kollajen doku hastalıkları ile ilgili tıbbi tedavinin genel ilkelerini açıklar. 7͵8 1͵2
35 Hümanistik eğitim ilkelerine uygun olarak hareket sistemi sorgulama ve muayenesiyle ilgili gereken kuralları tanımlar. 4͵5 1͵2
36 Model üzerinde cerrahi dikiş atar. 7͵9 1͵2
37 Hekimler arası ilişkilerde deontoloji kurallarını uygular. 17 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 35 2 70
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 35 15 525
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 35 10 350
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 8 17 136
7 Ara Sınav 1 7 7
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 1 5 5
11 Ara Uygulama 35 7 245
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 7 4 28
14 Son Sınav için Hazırlık 7 12 84
15 Son Sınav 1 0 0
1450