megamenu.disHastanesi
Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

DRAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
STP115 Yıl 2 0 0 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Okt. Necat TOPRAK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Dramayı oyun ve tiyatrodan ayırır, alan derslerinde dramadan yararlanır.
İçeriği Drama kavramı, sağladığı yararlar, dramaya katılabilmek için gerekli bilişsel süreçler, drama uygulama sırasındaki koşulların oluşturulması, drama uyglamasında öğretim teknikleri.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Drama kavramını ve drama çeşitlerini tanımlar.
2 Dramanın hedeflerini ve ilkelerini açıklar.
3 Dramanın sağladığı yararları tanımlar.
4 Günümüzde dramanın derslere uygulanmasının gerekliliğini açıklar.
5 Dramada öğrenme türlerini açıklar.
6 Dramaya katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreçleri ve becerileri açıklar.
7 Dramanın uygulanma aşamasında dikkat edilecek noktaları açıklar.
8 Drama öğretiminde olması gereken özellikleri tanımlar. Dramada özel tekniklerini uygular. Drama türlerini uygular.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dramanın tanımı, kavramları ve türleri Anlatım-tartışma
2 Dramanın hedef ve ilkeleri Anlatım-tartışma
3 Dramanın yararları Anlatım-tartışma
4 Dramaya katılmak için gerekli bilişsel süreçler Anlatım-tartışma
5 Drama uygulamalarında dikkat edilecek noktalar Anlatım-tartışma
6 Drama öğretmeninin nitelikleri Anlatım-tartışma
7 Dramada özel teknikler Anlatım-tartışma
8 Ara Sınav
9 Drama uygulamaları (tanışma, selamlaşma,isim öğrenme Anlatım-tartışma
10 Drama uygulamaları (ilişki kurma, iletişim ve hareket çalışmaları Anlatım-tartışma
11 Drama uygulamalar( Duyu Çalışmaları) Anlatım-tartışma
12 Drama uygulamaları (Doğaçlama ve yaratıcılık) Anlatım-tartışma
13 Drama uygulamaları (rahatlama çalışmaları) Anlatım-tartışma
14 Drama uygulamaları (Pandomim çalışmaları) Anlatım-tartışma
15 Drama uygulamaları (Pandomim çalışmaları) Anlatım-tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Önder,A.(2007) Yaparak Öğrenme için Eğitici Drama İstanbul, Epsilon Yayıncılık Karadağ,E.,Çalışkan,N.(2008) İlköğretimde Drama, Ankara,Anı Yayıncılık

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Drama kavramını ve drama çeşitlerini tanımlar. 2 1
2 Dramanın hedeflerini ve ilkelerini açıklar. 5 1
3 Dramanın sağladığı yararları tanımlar. 1 1
4 Günümüzde dramanın derslere uygulanmasının gerekliliğini açıklar. 5 1
5 Dramada öğrenme türlerini açıklar. 7 1
6 Dramaya katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreçleri ve becerileri açıklar. 2͵7 1
7 Dramanın uygulanma aşamasında dikkat edilecek noktaları açıklar. 13 2
8 Drama öğretiminde olması gereken özellikleri tanımlar. Dramada özel tekniklerini uygular. Drama türlerini uygular. 4͵13 2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 8 8
7 Ara Sınav 1 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 0 0
50