megamenu.disHastanesi
Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

SANAT VE BİYOETİK
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
STP201 Yıl 2 0 0 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Oya ÖGENLER, Dr. Öğr. Üyesi Selda OKUYAZ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Sanat ve Biyoetik dersinin amacı, sanat dallarında var olan tıbba ilişkin eserlerin biyoetik bakış açısıyla irdelenmesidir. Böylece sanat yardımı ile hastanın kendi yaşamı ve değerleri ile bütüncül olarak değerlendirilmesiyle hekim adaylarının tıbbi etik bilgisinin artırılıp ve meslek yaşamında gerçekleştireceği tüm uygulamalarda etik ilkelere uyma bilgi ve becerisini kullanmasının sağlanması ve mesleğinde yetkin, meslek kimliğiyle bütünleşmiş, bilgi düzeyini sürekli artırmayı alışkanlık haline getirmiş sağlık çalışanının yetiştirilmesidir.
İçeriği Sanat ve Biyoetik dersiyle, sanat dallarında var olan tıbba ilişkin eserlerin biyoetik bakış açısıyla irdelenmesi ve öğrencilere tıpla ilgili sağlık çalışanı, hasta, toplum arasındaki ilişkiler ve tüm tıbbi uygulamalarda uyulması gereken etik ilkeler, olası etik problemler ve çözüm yolları anlatılarak, etik kurallara yer verilmiştir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Sanat eserlerinde biyoetiğe ilişkin konuların farkındalığına sahip olabilme
2 Öğrencinin sanat eserlerinde tıp etiğiyle ilgili geçmişi ve bugünü anlayabilmesi ve tarih bilincine sahip olabilme.
3 Dünya tarihinde tıpla sanat ilişkisini kavrayabilme
4 Resimde var olan tüm tıbbi uygulamaları görebilme, yorum yapabilme
6 Heykel, rölyef gibi gibi görsel sanatlardan hasta hekim ilişkisi hakkında farkındalık kazanma
7 Sinemada var olan tıp etiği ilgili uygulamalar hakkında farkındalık kazanma ve önemini kavrayabilme
8 Fotoğrafta tıp etiği ilgili uygulamalar hakkında farkındalık kazanma ve önemini kavrayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sanat ve Biyoetik Dersine Giriş (Sanat ve Tıp, Sanat ve Biyoetik İlişkisi) Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
2 Dünya tarihinde sanatta tıbba ilişkin eserler Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
3 Sanat ve tıp ile ilişkin makalelerin tartışılması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
4 Resimde tıbba ilişkin eserlerin biyoetik açıdan irdelenmesi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
5 Edebiyatta tıbba ilişkin eserlerin biyoetik açıdan irdelenmesi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
6 Heykelde tıbba ilişkin eserlerin biyoetik açıdan irdelenmesi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
7 Sinemada tıbba ilişkin eserlerin biyoetik açıdan irdelenmesi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Fotoğrafta tıbba ilişkin eserlerin biyoetik açıdan irdelenmesi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
10 Tiyatroda tıbba ilişkin eserlerin biyoetik açıdan irdelenmesi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
11 Beden ile ilişkin makale tartışılması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
12 Beden ile ilişkin makale tartışılması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
13 Sanat ve tıp ile ilişkin makale tartışılması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
14 Sanat ve tıp ile ilişkin makale tartışılması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
15 Sanat ve biyoetik ile ilgili sunumlar genel tartışma Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Tıp Tarihi ve etik ders notları, Etik ve estetik değerler Sanat dallarına ait görsel materyalleri Necla Arat. Etik ve Estetik Değerler Say yayınları, 2006. Ayşegül Demirhan Erdemir, Öztan Öncel, Şahin Aksoy. Çağdaş Tıp Etiği Nobel Tıp Kitabevi , İstanbul,2003. Erdem Aydın, Dünya ve Türk Tıp Tarih, Güneş Kitabevi, İstanbul,2006. Erdem Aydın, Tıp Etiğine Giriş, Pegem Yayıncılık Ankara,2001. Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı, Cerrahpaşa Yayınev, İstanbul,2007, Nesrin Çobanoğlu Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği Eflatun Yayınevi İstanbul2009. Nesrin Çobanoğlu, Tıp Etiği, İlke Yayınevi, Ankara,2007.Ayşegül Erdemir Demirhan, Klinik Etik Nobel Tıp Kitabevi İstanbul,2001.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Sanat eserlerinde biyoetiğe ilişkin konuların farkındalığına sahip olabilme 1͵2 1
2 Öğrencinin sanat eserlerinde tıp etiğiyle ilgili geçmişi ve bugünü anlayabilmesi ve tarih bilincine sahip olabilme. 1͵2 1
3 Dünya tarihinde tıpla sanat ilişkisini kavrayabilme 1͵2 1
4 Resimde var olan tüm tıbbi uygulamaları görebilme, yorum yapabilme 1͵2 1
6 Heykel, rölyef gibi gibi görsel sanatlardan hasta hekim ilişkisi hakkında farkındalık kazanma 1͵2 1
7 Sinemada var olan tıp etiği ilgili uygulamalar hakkında farkındalık kazanma ve önemini kavrayabilme 1͵2 1
8 Fotoğrafta tıp etiği ilgili uygulamalar hakkında farkındalık kazanma ve önemini kavrayabilme 1͵2 1

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 8 8
7 Ara Sınav 1 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 0 0
50