Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
tr |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr. Öğr. Üyesi Oya ÖGENLER, Dr. Öğr. Üyesi Selda OKUYAZ |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Sanat ve Biyoetik dersinin amacı, sanat dallarında var olan tıbba ilişkin eserlerin biyoetik bakış açısıyla irdelenmesidir. Böylece sanat yardımı ile hastanın kendi yaşamı ve değerleri ile bütüncül olarak değerlendirilmesiyle hekim adaylarının tıbbi etik bilgisinin artırılıp ve meslek yaşamında gerçekleştireceği tüm uygulamalarda etik ilkelere uyma bilgi ve becerisini kullanmasının sağlanması ve mesleğinde yetkin, meslek kimliğiyle bütünleşmiş, bilgi düzeyini sürekli artırmayı alışkanlık haline getirmiş sağlık çalışanının yetiştirilmesidir. |
İçeriği |
Sanat ve Biyoetik dersiyle, sanat dallarında var olan tıbba ilişkin eserlerin biyoetik bakış açısıyla irdelenmesi ve öğrencilere tıpla ilgili sağlık çalışanı, hasta, toplum arasındaki ilişkiler ve tüm tıbbi uygulamalarda uyulması gereken etik ilkeler, olası etik problemler ve çözüm yolları anlatılarak, etik kurallara yer verilmiştir. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Sanat eserlerinde biyoetiğe ilişkin konuların farkındalığına sahip olabilme |
2 |
Öğrencinin sanat eserlerinde tıp etiğiyle ilgili geçmişi ve bugünü anlayabilmesi ve tarih bilincine sahip olabilme. |
3 |
Dünya tarihinde tıpla sanat ilişkisini kavrayabilme |
4 |
Resimde var olan tüm tıbbi uygulamaları görebilme, yorum yapabilme |
6 |
Heykel, rölyef gibi gibi görsel sanatlardan hasta hekim ilişkisi hakkında farkındalık kazanma |
7 |
Sinemada var olan tıp etiği ilgili uygulamalar hakkında farkındalık kazanma ve önemini kavrayabilme |
8 |
Fotoğrafta tıp etiği ilgili uygulamalar hakkında farkındalık kazanma ve önemini kavrayabilme |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Sanat ve Biyoetik Dersine Giriş (Sanat ve Tıp, Sanat ve Biyoetik İlişkisi) |
Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 |
Dünya tarihinde sanatta tıbba ilişkin eserler |
Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 |
Sanat ve tıp ile ilişkin makalelerin tartışılması |
Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 |
Resimde tıbba ilişkin eserlerin biyoetik açıdan irdelenmesi |
Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 |
Edebiyatta tıbba ilişkin eserlerin biyoetik açıdan irdelenmesi |
Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 |
Heykelde tıbba ilişkin eserlerin biyoetik açıdan irdelenmesi |
Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 |
Sinemada tıbba ilişkin eserlerin biyoetik açıdan irdelenmesi |
Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Fotoğrafta tıbba ilişkin eserlerin biyoetik açıdan irdelenmesi |
Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 |
Tiyatroda tıbba ilişkin eserlerin biyoetik açıdan irdelenmesi |
Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 |
Beden ile ilişkin makale tartışılması |
Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 |
Beden ile ilişkin makale tartışılması |
Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 |
Sanat ve tıp ile ilişkin makale tartışılması |
Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 |
Sanat ve tıp ile ilişkin makale tartışılması |
Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 |
Sanat ve biyoetik ile ilgili sunumlar genel tartışma |
Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Tıp Tarihi ve etik ders notları, Etik ve estetik değerler
Sanat dallarına ait görsel materyalleri
|
|
Necla Arat. Etik ve Estetik Değerler Say yayınları, 2006. Ayşegül Demirhan Erdemir, Öztan Öncel, Şahin Aksoy. Çağdaş Tıp Etiği Nobel Tıp Kitabevi , İstanbul,2003. Erdem Aydın, Dünya ve Türk Tıp Tarih, Güneş Kitabevi, İstanbul,2006. Erdem Aydın, Tıp Etiğine Giriş, Pegem Yayıncılık Ankara,2001. Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı, Cerrahpaşa Yayınev, İstanbul,2007, Nesrin Çobanoğlu Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği Eflatun Yayınevi İstanbul2009. Nesrin Çobanoğlu, Tıp Etiği, İlke Yayınevi, Ankara,2007.Ayşegül Erdemir Demirhan, Klinik Etik Nobel Tıp Kitabevi İstanbul,2001. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Sanat eserlerinde biyoetiğe ilişkin konuların farkındalığına sahip olabilme |
1͵2 |
1 |
2 |
Öğrencinin sanat eserlerinde tıp etiğiyle ilgili geçmişi ve bugünü anlayabilmesi ve tarih bilincine sahip olabilme. |
1͵2 |
1 |
3 |
Dünya tarihinde tıpla sanat ilişkisini kavrayabilme |
1͵2 |
1 |
4 |
Resimde var olan tüm tıbbi uygulamaları görebilme, yorum yapabilme |
1͵2 |
1 |
6 |
Heykel, rölyef gibi gibi görsel sanatlardan hasta hekim ilişkisi hakkında farkındalık kazanma |
1͵2 |
1 |
7 |
Sinemada var olan tıp etiği ilgili uygulamalar hakkında farkındalık kazanma ve önemini kavrayabilme |
1͵2 |
1 |
8 |
Fotoğrafta tıp etiği ilgili uygulamalar hakkında farkındalık kazanma ve önemini kavrayabilme |
1͵2 |
1 |