megamenu.disHastanesi
Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

FİLMLERDE BİYOETİK
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
STP303 Yıl 2 0 0 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Oya ÖGENLER, Dr. Öğr. Üyesi Selda OKUYAZ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Filmlerde biyoetik dersinin amacı, sanat dallarında var olan tıbba ilişkin eserlerin biyoetik bakış açısıyla irdelenmesidir. Böylece sanat yardımı ile hastanın kendi yaşamı ve değerleri ile bütüncül olarak değerlendirilmesiyle hekim adaylarının tıbbi etik bilgisinin artırılıp ve meslek yaşamında gerçekleştireceği tüm uygulamalarda etik ilkelere uyma bilgi ve becerisini kullanmasının sağlanması ve mesleğinde yetkin, meslek kimliğiyle bütünleşmiş, bilgi düzeyini sürekli artırmayı alışkanlık haline getirmiş sağlık çalışanının yetiştirilmesidir.
İçeriği Filmlerde biyoetik dersiyle, filmlerde var olan tıbba ilişkin eserlerin biyoetik bakış açısıyla irdelenmesi ve öğrencilere tıpla ilgili sağlık çalışanı, hasta, toplum arasındaki ilişkiler ve tüm tıbbi uygulamalarda uyulması gereken etik ilkeler, olası etik problemler ve çözüm yolları anlatılarak, etik kurallara yer verilmiştir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Filmlerin kurgularında biyoetiğe ilişkin konuların farkındalığına sahip olabilme
2 Öğrencinin filmler sayesinde tıbbın geçmişi ve bugünü anlayabilmesi ve tarih bilincine sahip olabilme.
3 Dünya tarihinde tıpla ilgili gelişimi kavrayabilme
4 Filmde var olan tüm tıbbi uygulamalar ve hekim hasta ilişkisi ile ilgili kurguyu görebilme, kavrayabilme
5 Filmde var olan tüm özerklik ile ilgili kurguyu görebilme, kavrayabilme
6 Filmde var olan tüm adelet ilkesi ile ilgili kurguyu görebilme, kavrayabilme
7 Filmde var olan tüm hasta hakları ile ilgili kurguyu görebilme, kavrayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Filmlerde Biyoetik Dersine Giriş Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
2 Dünya tarihinde filmlerin tıbba ilişkin filmler ve filmlerin tıpla ilişkisi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
3 Tıp ile ilişkin filmlerin tartışılması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
4 Filmlerde tıbbi uygulamaların gelişimi, hekim hasta ilişkisinin tartışılması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
5 Filmlerde özerklik ilkesinin tartışılması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
6 Filmlerde adalet ilkesinin tartışılması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
7 Filmlerde hasta haklarının tartışılması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
8 Değerlendirme ( Ara Sınav )
9 Filmlerde insan haklarının tartışılması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
10 Filmlerde mahremiyet ilkesinin tartışılması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
11 Filmlerde aydınlatma ve onamın tartışılması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
12 Filmlerde yarar sağlama ilkesinin tartışılması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
13 Filmlerde yarar sağlama ilkesinin tartışılması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
14 Filmlerde çevre etiğinin tartışılması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
15 Filmlerde çevre etiğinin tartışılması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Tıp Tarihi ve etik ders notları, Etik ve estetik değerler Sanat dallarına ait görsel materyalleri Necla Arat. Etik ve Estetik Değerler Say yayınları, 2006. Ayşegül Demirhan Erdemir, Öztan Öncel, Şahin Aksoy. Çağdaş Tıp Etiği Nobel Tıp Kitabevi , İstanbul,2003. Erdem Aydın, Dünya ve Türk Tıp Tarih, Güneş Kitabevi, İstanbul,2006. Erdem Aydın, Tıp Etiğine Giriş, Pegem Yayıncılık Ankara,2001. Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı, Cerrahpaşa Yayınev, İstanbul,2007, Nesrin Çobanoğlu Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği Eflatun Yayınevi İstanbul2009. Nesrin Çobanoğlu, Tıp Etiği, İlke Yayınevi, Ankara,2007.Ayşegül Erdemir Demirhan, Klinik Etik Nobel Tıp Kitabevi İstanbul,2001.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Filmlerin kurgularında biyoetiğe ilişkin konuların farkındalığına sahip olabilme 1͵2 1͵2
2 Öğrencinin filmler sayesinde tıbbın geçmişi ve bugünü anlayabilmesi ve tarih bilincine sahip olabilme. 1͵2 1͵2
3 Dünya tarihinde tıpla ilgili gelişimi kavrayabilme 1͵2 1͵2
4 Filmde var olan tüm tıbbi uygulamalar ve hekim hasta ilişkisi ile ilgili kurguyu görebilme, kavrayabilme 1͵2 1͵2
5 Filmde var olan tüm özerklik ile ilgili kurguyu görebilme, kavrayabilme 1͵2 1͵2
6 Filmde var olan tüm adelet ilkesi ile ilgili kurguyu görebilme, kavrayabilme 1͵2 1͵2
7 Filmde var olan tüm hasta hakları ile ilgili kurguyu görebilme, kavrayabilme 1͵2 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 8 8
7 Ara Sınav 1 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 0 0
50