SAĞLIK İLETİŞİMİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
STP307 | Yıl | 2 | 0 | 0 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Aslıhan ARDIÇ ÇOBANER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı: - Öğrencilerin sağlık iletişimi becerilerini geliştirmeye yönelik bilgi vermek, - İletişimin önemini anlatmak, - Kişiler arası iletişim, kurumsal iletişim ve medya iletişimi alanında becerilerini geliştirmektir. |
İçeriği | Derste sağlık iletişimi kavramı, iletişim süreci, iletişim türleri, kişilerarası iletişim, kurumsal iletişim ve medya ilişkiler konusu ele alınacaktır. |
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrenciler sağlık iletişim sürecini açıklayabilirler |
2 | Öğrenciler sağlık iletişimindeki temel kuramları ve modelleri anlayabilirler. |
3 | Öğrenciler sağlık iletişimi alanındaki gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilirler. |
4 | Öğrenciler medyadaki sağlık söylemini sağlık iletişimi perspektifiyle değerlendirebilirler. |
5 | Sağlık iletişimine özgü yöntemleri sınıflandırıp sınıf ortamında proje geliştirebilirler. |
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma ve ders programının açıklanması | Anlatım, tartışma |
2 | Giriş: Sağlık iletişimi nedir? | Anlatım, tartışma |
3 | Sağlık iletişimi disiplininin tarihsel gelişimi ve çalışma alanları | Anlatım, tartışma |
4 | Sağlık iletişimi açısından iletişim kavramı | Anlatım, tartışma |
5 | Sağlık iletişimi süreci | Anlatım, tartışma |
6 | Sağlık alanında davranış değişikliği oluşturmak | Anlatım, tartışma |
7 | Sağlık iletişimi kampanya süreci | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | Sağlık okuryazarlığı ve eleştirel sağlık iletişimi | Anlatım, tartışma |
10 | Sağlık iletişimi ve etik | Anlatım, tartışma |
11 | Medyada sağlık söylemi | Anlatım, tartışma |
12 | Grup sunumları | Anlatım, tartışma |
13 | Grup sunumları | Anlatım, tartışma |
14 | Grup sunumları | Anlatım, tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
2 | Çınarlı, İ. (2008) Sağlık İleişimi ve Medya, Nobel Yayınları. Okay A. (2007) Sağlık İletişimi, Farmaskop. Tabak R. S. (1999) Sağlık İletişimi, Literatür Yayıncılık | Yılmaz E. (2014) Doktorumun Hastasıyım, Mavna. Schiavo, R. (2007). Health communication: from theory to practice. USA: Jossey Bass. Seal, C. (2003). Health and the media: an overview. Sociology of Health and Illness, 25, 6: 513 – 531. |
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler sağlık iletişim sürecini açıklayabilirler | 1͵2͵3 | 1͵2 |
2 | Öğrenciler sağlık iletişimindeki temel kuramları ve modelleri anlayabilirler. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
3 | Öğrenciler sağlık iletişimi alanındaki gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilirler. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
4 | Öğrenciler medyadaki sağlık söylemini sağlık iletişimi perspektifiyle değerlendirebilirler. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
5 | Sağlık iletişimine özgü yöntemleri sınıflandırıp sınıf ortamında proje geliştirebilirler. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 8 | 8 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 0 | 0 |
50 |