megamenu.disHastanesi
Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

SAĞLIK İLETİŞİMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
STP307 Yıl 2 0 0 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç. Dr. Aslıhan ARDIÇ ÇOBANER
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı: - Öğrencilerin sağlık iletişimi becerilerini geliştirmeye yönelik bilgi vermek, - İletişimin önemini anlatmak, - Kişiler arası iletişim, kurumsal iletişim ve medya iletişimi alanında becerilerini geliştirmektir.
İçeriği Derste sağlık iletişimi kavramı, iletişim süreci, iletişim türleri, kişilerarası iletişim, kurumsal iletişim ve medya ilişkiler konusu ele alınacaktır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrenciler sağlık iletişim sürecini açıklayabilirler
2 Öğrenciler sağlık iletişimindeki temel kuramları ve modelleri anlayabilirler.
3 Öğrenciler sağlık iletişimi alanındaki gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilirler.
4 Öğrenciler medyadaki sağlık söylemini sağlık iletişimi perspektifiyle değerlendirebilirler.
5 Sağlık iletişimine özgü yöntemleri sınıflandırıp sınıf ortamında proje geliştirebilirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğrencilerle tanışma ve ders programının açıklanması Anlatım, tartışma
2 Giriş: Sağlık iletişimi nedir? Anlatım, tartışma
3 Sağlık iletişimi disiplininin tarihsel gelişimi ve çalışma alanları Anlatım, tartışma
4 Sağlık iletişimi açısından iletişim kavramı Anlatım, tartışma
5 Sağlık iletişimi süreci Anlatım, tartışma
6 Sağlık alanında davranış değişikliği oluşturmak Anlatım, tartışma
7 Sağlık iletişimi kampanya süreci Anlatım, tartışma
8 Ara sınav
9 Sağlık okuryazarlığı ve eleştirel sağlık iletişimi Anlatım, tartışma
10 Sağlık iletişimi ve etik Anlatım, tartışma
11 Medyada sağlık söylemi Anlatım, tartışma
12 Grup sunumları Anlatım, tartışma
13 Grup sunumları Anlatım, tartışma
14 Grup sunumları Anlatım, tartışma
15 Genel Değerlendirme Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
2 Çınarlı, İ. (2008) Sağlık İleişimi ve Medya, Nobel Yayınları. Okay A. (2007) Sağlık İletişimi, Farmaskop. Tabak R. S. (1999) Sağlık İletişimi, Literatür Yayıncılık Yılmaz E. (2014) Doktorumun Hastasıyım, Mavna. Schiavo, R. (2007). Health communication: from theory to practice. USA: Jossey Bass. Seal, C. (2003). Health and the media: an overview. Sociology of Health and Illness, 25, 6: 513 – 531.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrenciler sağlık iletişim sürecini açıklayabilirler 1͵2͵3 1͵2
2 Öğrenciler sağlık iletişimindeki temel kuramları ve modelleri anlayabilirler. 1͵2͵3 1͵2
3 Öğrenciler sağlık iletişimi alanındaki gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilirler. 1͵2͵3 1͵2
4 Öğrenciler medyadaki sağlık söylemini sağlık iletişimi perspektifiyle değerlendirebilirler. 1͵2͵3 1͵2
5 Sağlık iletişimine özgü yöntemleri sınıflandırıp sınıf ortamında proje geliştirebilirler. 1͵2͵3 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 0 0
7 Ara Sınav 1 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 8 8
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 0 0
50