# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Oryantiring nedir? Tarihçesi, Çeşitleri, Kimler yapabilir, Takım Derecelendirme, Kullanılan Malzemeler
|
teorik |
2 |
Kurallar Ölçek ve Harita (Münhaniler) Tanıtılması
|
teorik |
3 |
Oryantiring Haritası (renkler) ve pusula kullanımı
|
teorik |
4 |
Kapalı Alan Çalışmaları (Yön Bulma, Kazık, Şerit Takibi )
|
uygulama |
5 |
Kapalı Alan Çalışmaları (Geometrik Şekiller, Parkur)
|
uygulama |
6 |
Kapalı Alan Çalışmaları (Sınıf içi uygulamaları)
|
uygulama |
7 |
vize SINAVI
|
teorik/uygulama |
8 |
Kontrol Tanımları
|
teorik |
9 |
Açık Alan Çalışmaları (Harita ve Pusula Kullanımı, Hat takibi, İğne parkur)
|
uygulama |
10 |
Açık Alan Çalışmaları (Yıldız ve Kelebek Parkur)
|
uygulama |
11 |
Açık Alan Çalışmaları (Pencere ve Süt Tarlası)
|
uygulama |
12 |
Sürat ve Uzun Parkur
|
uygulama |
13 |
Sürat ve Uzun Parkur Bingo Oryantiringi |
uygulama |
14 |
Labirent Oryantiringi |
uygulama |
15 |
Karışık Parkur |
uygulama |
16 |
Son Sınav |
uygulama |
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
International Orienteering Federation (2007). Competition Rules Forİnternational Orienteering Federation (IOF) Foot Orienteering events. Finland. |
|
|
2 |
Roos L, Taube W, Zuest P, Clénin G, Wyss T. (2015). Musculoskeletal İnjuries And Training Patterns İn Junior Elite Orienteering Athletes. Biomed Res Int 2015:259531. |
|
|
3 |
Champion N. (2009). What is orienteering. Orienteering. 1st ed. New York: The Rosen Publishing Group Inc; p.4-6. |
|
|
4 |
Deniz E ve ark. (2011): Çocuklara Oryantiring Eğitimi. 7-14. Kültür Ajans Yayınevi, Ankara |
|
|
5 |
Karaca F (2008): Oryantiring Programlarının İlköğretim Programlarındaki Fonksiyonelliği. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Ana Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 189 |
|
|
6 |
Özcan F (2007): Oryantiring Sporunun İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bireysel Davranışları İle Matematik- Mantıksal Zekâ Gelişimleri Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitim ve Spor Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 6-7. |
|
|
7 |
Tanrıkulu M (2011): Harita Ve Pusulanın Farklı Bir Kullanım Alanı: Oryantiring. Milli Eğitim Dergisi, 191, 120-121. |
|
|
8 |
Eccles WD, Arsal G (2015): How Do They Make It Look So Easy? The Expert Orienteer’s Cognitive Adveantage. Journal of Sport Sciences, 33(6), 613-614. |
|
|
9 |
TOF (2018): Türkiye Oryantiring Federasyonu Genel Yarışma Talimatı, 15-16. |
|
|