megamenu.disHastanesi
Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ORYANTİRİNG
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
STP309 Yıl 2 0 0 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Araştırma Görevlisi Nasuh Evrim Acar
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı: Düzenli Egzersiz Yapmayı Sağlar, Doğa ile olmayı sağlar, Yön Bulmayı Geliştirir, Kararverebilme ve Strateji Kurma Yetisini Geliştirir, Sosyalleşmeye katkı sağlar.
İçeriği Oryantiring, her türlü arazide yapılabilen, katılımcıların kontrol noktalarını harita ve pusula yardımıyla sırası ile en kısa zamanda bulmaya çalıştığı bir doğa sporudur. Öğrencilere oryantiring hakkında aşağıda verilen bilgiler öğretilecektir oryantiringin tarihçesi oryantiring çeşitleri harita ve pusula bilgisi kullanılan malzemeler arazi çalışmaları

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Düzenli Egzersiz Yapmayı Sağlar,
2 Doğa ile olmayı sağlar,
3 Yön Bulmayı Geliştirir,
4 Kararverebilme ve Strateji Kurma Yetisini Geliştirir,
5 Sosyalleşmeye katkı sağlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Oryantiring nedir? Tarihçesi, Çeşitleri, Kimler yapabilir, Takım Derecelendirme, Kullanılan Malzemeler teorik
2 Kurallar Ölçek ve Harita (Münhaniler) Tanıtılması teorik
3 Oryantiring Haritası (renkler) ve pusula kullanımı teorik
4 Kapalı Alan Çalışmaları (Yön Bulma, Kazık, Şerit Takibi ) uygulama
5 Kapalı Alan Çalışmaları (Geometrik Şekiller, Parkur) uygulama
6 Kapalı Alan Çalışmaları (Sınıf içi uygulamaları) uygulama
7 vize SINAVI teorik/uygulama
8 Kontrol Tanımları teorik
9 Açık Alan Çalışmaları (Harita ve Pusula Kullanımı, Hat takibi, İğne parkur) uygulama
10 Açık Alan Çalışmaları (Yıldız ve Kelebek Parkur) uygulama
11 Açık Alan Çalışmaları (Pencere ve Süt Tarlası) uygulama
12 Sürat ve Uzun Parkur uygulama
13 Sürat ve Uzun Parkur Bingo Oryantiringi uygulama
14 Labirent Oryantiringi uygulama
15 Karışık Parkur uygulama
16 Son Sınav uygulama

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 International Orienteering Federation (2007). Competition Rules Forİnternational Orienteering Federation (IOF) Foot Orienteering events. Finland.
2 Roos L, Taube W, Zuest P, Clénin G, Wyss T. (2015). Musculoskeletal İnjuries And Training Patterns İn Junior Elite Orienteering Athletes. Biomed Res Int 2015:259531.
3 Champion N. (2009). What is orienteering. Orienteering. 1st ed. New York: The Rosen Publishing Group Inc; p.4-6.
4 Deniz E ve ark. (2011): Çocuklara Oryantiring Eğitimi. 7-14. Kültür Ajans Yayınevi, Ankara
5 Karaca F (2008): Oryantiring Programlarının İlköğretim Programlarındaki Fonksiyonelliği. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Ana Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 189
6 Özcan F (2007): Oryantiring Sporunun İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bireysel Davranışları İle Matematik- Mantıksal Zekâ Gelişimleri Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitim ve Spor Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 6-7.
7 Tanrıkulu M (2011): Harita Ve Pusulanın Farklı Bir Kullanım Alanı: Oryantiring. Milli Eğitim Dergisi, 191, 120-121.
8 Eccles WD, Arsal G (2015): How Do They Make It Look So Easy? The Expert Orienteer’s Cognitive Adveantage. Journal of Sport Sciences, 33(6), 613-614.
9 TOF (2018): Türkiye Oryantiring Federasyonu Genel Yarışma Talimatı, 15-16.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Düzenli Egzersiz Yapmayı Sağlar,
2 Doğa ile olmayı sağlar,
3 Yön Bulmayı Geliştirir,
4 Kararverebilme ve Strateji Kurma Yetisini Geliştirir,
5 Sosyalleşmeye katkı sağlar.

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 2 2
50