BİLİM VE SAHTE BİLİM | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
STP301 | Yıl | 2 | 0 | 0 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Kansu BÜYÜKAFŞAR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Tıp Fakültesi öğrencilerine bilim ve sahte bilim konuları hakkında bilgiler vermek, sahte bilim ile ilgili güncel örnekleri paylaşmak, bu konuların istismarını önlemek önüne geçmek |
İçeriği | Bilim ve sahte bilimin tarihsel süreci, bilimin insan ve diğer canlı türleri üzerinde olumlu/olumsuz sonuçları, sahte bilime dair güncel örnekler, sahte bilimin önlenmesine yönelik tedbirler, kanıta dayalı bilim yapılması, bilimci kişiliğin geliştirilmesi vd konular. |
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bilimin ne olduğunu/olmadığını tanımlar |
2 | Sahte bilim tanımını bilir. |
3 | İnsan ve diğer canlı yaşam türleri üzerine bilimin ve sahte bilimin olumlu/olumsuz etkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Ayurveda, hacamat, ozon tedavisi, aromaterepi, osteopati, homeopati, kiropirakti, reiki, masaj, hipnoz, reflekseloji, apiterapi, proloterapi, aile dizini, nefes terapisi konuları hakkında bilgi sahibi olur. |
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Bilim nedir? Ne değildir? Bilimin kısa tarihi | Anlatım tartışma |
2 | Alternatif tıp, geleneksel tıp, tamamlayıcı tıbbın doğuşu | Anlatım tartışma |
3 | Modern tıbbın geleneksel tıptan ayrılması ve kanıt piramidi | Anlatım tartışma |
4 | Alternatif/ geleneksel/ tamamlayıcı tıp örnekleri; ayurveda, hacamat | Anlatım tartışma |
5 | Ozon tedavisi, aromaterapi | Anlatım tartışma |
6 | Osteopati, homeopati | Anlatım tartışma |
7 | Kiropirakti, reiki | Anlatım tartışma |
8 | Vize sınavı | |
9 | Masaj | Anlatım tartışma |
10 | Hipnoz, reflekseloji | Anlatım tartışma |
11 | Apiterapi, proloterapi | Anlatım tartışma |
12 | Aile dizini, nefes terapisi | Anlatım tartışma |
13 | Auroterapi ve fitoterapi | Anlatım tartışma |
14 | Final sınavı hazırlık çalışması | Uygulama |
15 | Final sınavı hazırlık çalışması | Uygulama |
16 | Son Sınav |
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ders notları | Powerpoint slaytları | Prof. Dr. Kansu BÜYÜKAFŞAR- intörn ders notları |
2 | Konu hakkındaki web siteleri | İnternet | Çok çeşitli kaynaklar |
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bilimin ne olduğunu/olmadığını tanımlar | 11 | 1͵2 |
2 | Sahte bilim tanımını bilir. | 11 | 1͵2 |
3 | İnsan ve diğer canlı yaşam türleri üzerine bilimin ve sahte bilimin olumlu/olumsuz etkileri hakkında bilgi sahibi olur. | 11 | 1͵2 |
4 | Ayurveda, hacamat, ozon tedavisi, aromaterepi, osteopati, homeopati, kiropirakti, reiki, masaj, hipnoz, reflekseloji, apiterapi, proloterapi, aile dizini, nefes terapisi konuları hakkında bilgi sahibi olur. | 11 | 1͵2 |
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
7 | Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 0 | 0 |
50 |