megamenu.disHastanesi
Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

BİLİM TARİHİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
STP320 Yıl 2 0 0 0
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Pof. Dr. Eyüp ERDOĞAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Dersin temel amacı, bilimin doğuş ve gelişme öyküsü doğrultusunda, bilimsel bilginin ortaya çıkma, yayılma ve kullanılma koşullarını eleştirel bir tavırla incelemektir.
İçeriği Mısır ve Mezopotamya'da Bilim, Hint ve Çin’de Bilim, Antık Yunan'da Bilim, Helenistik Dönemde Bilim, Romalılarda Bilim, Orta Çağ Hıristiyan Uygarlığında Bilim, İslam Uygarlığında Bilim, Rönesans ve Bilim,Yeni Çağ’da Bilim, Modern Bilim

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Bilimin, insanlık tarihi boyunca kuruluşu, içeriği ve işlevleri bakımından geçirdiği değişimleri görebilir.
2 Bilimsel düşünme tarzının diğer disiplinlerden farkını ayrt eder.
3 Bilimsel metinlerin tarihsel analizini yapabilme yetisi kazanır.
4 Bilime ve tarihine karşı eleştirel olabilme becerisine sahip bir entelektüel tavır edinebilir.
5 Bilimin diğer alanlarla ilişkisini tarihsel boyutuyla açıklayabilir.
6 Bilim insanlarının özverili çalışmalarını tanımlar.
7 Faklı uygarlıkların bilimin gelişimine yaptıkları katkıları tanımlar.
8 Bilim dallarının gelişiminin bilgisine sahip olur.
9 Bilim insanları arasındaki etkileşimi açıklayabilir.
10 Bilimin kültürel boyutunu açıklar.
11 Bilim teknoloji ilişkisini açıklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilim Tarihi hakkında genel bilgi Ders öğretim planını tanıtma, öğrencilerin görüş ve isteklerinin belirlenmesi Konu anlatımı, tartışma
2 Bilim Tarihinde Temel Kavramlar Anlatım, tartışma
3 Eski Uygarlıklarda Bilim Anlatım, tartışma
4 Eski Uygarlıklarda Bilim:Mezopotamya ve Mısır’da bilim Anlatım, tartışma
5 Eski Uygarlıklarda Bilim:Hint ve Çin’de bilim Anlatım, tartışma
6 Antik Yunan'da bilim Anlatım, tartışma
7 Antik Yunan'da bilim: doğa felsefesi Anlatım, tartışma
8 Antik Yunan'da bilim:“Arkhe” ve “Genesis”. Anlatım, tartışma
9 Antik Yunan'da bilim:“Akademia” ve “Lyceum”. Anlatım, tartışma
10 Helenistik Dönemde Bilim Anlatım, tartışma
11 Helenistik Dönemde Bilim:Museion Anlatım, tartışma
12 Geç Antik Çağ’da Bilim Anlatım, tartışma
13 Geç Antik Çağ’da Bilim:Romalılarda bilim Anlatım, tartışma
17 İslam Uygarlığında Bilim: Bilimiin doğuşu Anlatım, tartışma
17 Ara sınav Sınav
18 Orta Çağ Hıristiyan Uygarlığında Bilim Anlatım, tartışma
18 İslam Uygarlığında Bilim:Bilimsel gerileme Anlatım, tartışma
19 İslam Uygarlığında Bilim Anlatım, tartışma
19 Rönesans ve Bilim Anlatım, tartışma
20 Yeni Çağ’da Bilim Anlatım, tartışma
21 Yeni Çağ’da Bilim:N. Kopernik Anlatım, tartışma
22 Yeni Çağ’da Bilim:Tycho Brahe ve Takiyüddin Anlatım, tartışma
23 Yeni Çağ’da Bilim:J. Kepler Anlatım, tartışma
24 Yeni Çağ’da Bilim:G. Galileo Anlatım, tartışma
25 Yeni Çağ’da Bilim:I. Newton Anlatım, tartışma
26 Modern Bilim Anlatım, tartışma
27 Modern Bilim:C. Darwin Anlatım, tartışma
28 Modern Bilim: A. Einstein ve M. Planc Anlatım, tartışma
29 Genel değerlendirme Anlatım, tartışma
30 Son Sınav Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Erdoğan, E. (2009) Aristoteles’ten Newton’a Paradigmatik Bilim Tarihi, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
2 Yıldırım, C. (1992) Bilim Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Bilimin, insanlık tarihi boyunca kuruluşu, içeriği ve işlevleri bakımından geçirdiği değişimleri görebilir. 11͵22 1͵2
2 Bilimsel düşünme tarzının diğer disiplinlerden farkını ayrt eder. 11͵22 1͵2
3 Bilimsel metinlerin tarihsel analizini yapabilme yetisi kazanır. 11͵22 1͵2
4 Bilime ve tarihine karşı eleştirel olabilme becerisine sahip bir entelektüel tavır edinebilir. 11͵22 1͵2
5 Bilimin diğer alanlarla ilişkisini tarihsel boyutuyla açıklayabilir. 11͵22 1͵2
6 Bilim insanlarının özverili çalışmalarını tanımlar. 11͵14͵17͵22 1͵2
7 Faklı uygarlıkların bilimin gelişimine yaptıkları katkıları tanımlar. 11͵22 1͵2
8 Bilim dallarının gelişiminin bilgisine sahip olur. 11͵22 1͵2
9 Bilim insanları arasındaki etkileşimi açıklayabilir. 6͵11͵17͵22 1͵2
10 Bilimin kültürel boyutunu açıklar. 11͵14͵15͵17͵22 1͵2
11 Bilim teknoloji ilişkisini açıklar. 10͵11͵22 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 30 2 60
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
15 Son Sınav 1 1 1
72