Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
tr |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Pof. Dr. Eyüp ERDOĞAN |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Dersin temel amacı, bilimin doğuş ve gelişme öyküsü doğrultusunda, bilimsel bilginin ortaya çıkma, yayılma ve kullanılma koşullarını eleştirel bir tavırla incelemektir. |
İçeriği |
Mısır ve Mezopotamya'da Bilim, Hint ve Çin’de Bilim, Antık Yunan'da Bilim, Helenistik Dönemde Bilim, Romalılarda Bilim, Orta Çağ Hıristiyan Uygarlığında Bilim, İslam Uygarlığında Bilim, Rönesans ve Bilim,Yeni Çağ’da Bilim, Modern Bilim
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Bilimin, insanlık tarihi boyunca kuruluşu, içeriği ve işlevleri bakımından geçirdiği değişimleri görebilir. |
2 |
Bilimsel düşünme tarzının diğer disiplinlerden farkını ayrt eder. |
3 |
Bilimsel metinlerin tarihsel analizini yapabilme yetisi kazanır. |
4 |
Bilime ve tarihine karşı eleştirel olabilme becerisine sahip bir entelektüel tavır edinebilir. |
5 |
Bilimin diğer alanlarla ilişkisini tarihsel boyutuyla açıklayabilir. |
6 |
Bilim insanlarının özverili çalışmalarını tanımlar. |
7 |
Faklı uygarlıkların bilimin gelişimine yaptıkları katkıları tanımlar. |
8 |
Bilim dallarının gelişiminin bilgisine sahip olur. |
9 |
Bilim insanları arasındaki etkileşimi açıklayabilir. |
10 |
Bilimin kültürel boyutunu açıklar. |
11 |
Bilim teknoloji ilişkisini açıklar. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Bilim Tarihi hakkında genel bilgi |
Ders öğretim planını tanıtma, öğrencilerin görüş ve isteklerinin belirlenmesi Konu anlatımı, tartışma |
2 |
Bilim Tarihinde Temel Kavramlar |
Anlatım, tartışma |
3 |
Eski Uygarlıklarda Bilim |
Anlatım, tartışma |
4 |
Eski Uygarlıklarda Bilim:Mezopotamya ve Mısır’da bilim |
Anlatım, tartışma |
5 |
Eski Uygarlıklarda Bilim:Hint ve Çin’de bilim |
Anlatım, tartışma |
6 |
Antik Yunan'da bilim |
Anlatım, tartışma |
7 |
Antik Yunan'da bilim: doğa felsefesi |
Anlatım, tartışma |
8 |
Antik Yunan'da bilim:“Arkhe” ve “Genesis”. |
Anlatım, tartışma |
9 |
Antik Yunan'da bilim:“Akademia” ve “Lyceum”. |
Anlatım, tartışma |
10 |
Helenistik Dönemde Bilim |
Anlatım, tartışma |
11 |
Helenistik Dönemde Bilim:Museion |
Anlatım, tartışma |
12 |
Geç Antik Çağ’da Bilim |
Anlatım, tartışma |
13 |
Geç Antik Çağ’da Bilim:Romalılarda bilim |
Anlatım, tartışma |
17 |
İslam Uygarlığında Bilim: Bilimiin doğuşu |
Anlatım, tartışma |
17 |
Ara sınav |
Sınav |
18 |
Orta Çağ Hıristiyan Uygarlığında Bilim |
Anlatım, tartışma |
18 |
İslam Uygarlığında Bilim:Bilimsel gerileme |
Anlatım, tartışma |
19 |
İslam Uygarlığında Bilim |
Anlatım, tartışma |
19 |
Rönesans ve Bilim |
Anlatım, tartışma |
20 |
Yeni Çağ’da Bilim |
Anlatım, tartışma |
21 |
Yeni Çağ’da Bilim:N. Kopernik |
Anlatım, tartışma |
22 |
Yeni Çağ’da Bilim:Tycho Brahe ve Takiyüddin |
Anlatım, tartışma |
23 |
Yeni Çağ’da Bilim:J. Kepler |
Anlatım, tartışma |
24 |
Yeni Çağ’da Bilim:G. Galileo |
Anlatım, tartışma |
25 |
Yeni Çağ’da Bilim:I. Newton |
Anlatım, tartışma |
26 |
Modern Bilim |
Anlatım, tartışma |
27 |
Modern Bilim:C. Darwin |
Anlatım, tartışma |
28 |
Modern Bilim: A. Einstein ve M. Planc |
Anlatım, tartışma |
29 |
Genel değerlendirme |
Anlatım, tartışma |
30 |
Son Sınav |
Sınav |
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Bilimin, insanlık tarihi boyunca kuruluşu, içeriği ve işlevleri bakımından geçirdiği değişimleri görebilir. |
11͵22 |
1͵2 |
2 |
Bilimsel düşünme tarzının diğer disiplinlerden farkını ayrt eder. |
11͵22 |
1͵2 |
3 |
Bilimsel metinlerin tarihsel analizini yapabilme yetisi kazanır. |
11͵22 |
1͵2 |
4 |
Bilime ve tarihine karşı eleştirel olabilme becerisine sahip bir entelektüel tavır edinebilir. |
11͵22 |
1͵2 |
5 |
Bilimin diğer alanlarla ilişkisini tarihsel boyutuyla açıklayabilir. |
11͵22 |
1͵2 |
6 |
Bilim insanlarının özverili çalışmalarını tanımlar. |
11͵14͵17͵22 |
1͵2 |
7 |
Faklı uygarlıkların bilimin gelişimine yaptıkları katkıları tanımlar. |
11͵22 |
1͵2 |
8 |
Bilim dallarının gelişiminin bilgisine sahip olur. |
11͵22 |
1͵2 |
9 |
Bilim insanları arasındaki etkileşimi açıklayabilir. |
6͵11͵17͵22 |
1͵2 |
10 |
Bilimin kültürel boyutunu açıklar. |
11͵14͵15͵17͵22 |
1͵2 |
11 |
Bilim teknoloji ilişkisini açıklar. |
10͵11͵22 |
1͵2 |