KONTEYNER SİSTEMLERİ VE İŞLETMECİLİĞİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
LLI208 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Necdet ATILGAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders ile öğrencinin; konteynerin tarihçesi, kullanımı ,deniz ve karada taşınma koşulları ile depolama ve koruma uygulamaları vb hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olmasını sağlamak ve iş yaşamına hazırlanmasına destek olmak |
İçeriği | Konteyner tanımı ve ilk uygulanma süreci Konteyner gemilerinin doğuşu ve standartları Konteyner yükleme standartları ve Lashing uygulamaları Konteyner taşımacılığının müşteri ve Taşıyana faydaları Konteyner Tahliye Süreci ve Posta bilgisi Konteyner Yükleme süreci Konteyner ve taşınan mallar için hasarlanma kriterleri Konteyner operasyonunda kullanılan ekipman ve iş makineleri Konteyner çeşitleri ve kullanım alanları İMDG-C konteyner taşımaları ve önlemler Konteyner Terminalleri ve stoklama kriterleri Konteyner taşımacılığında Gümrük mevzuatları ve uygulamalar.. Konteyner iç yükleme ve boşaltma süreci ve CFS sahası Boş ve/ya dolu konteyner istifleme kriterleri ve uygulamarı |
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Konteynerin tarihçesini bilir |
2 | Konteynerin kullanımının önemini bilir |
3 | Deniz ve karada taşınma koşullarını bilir |
4 | Depolama ve koruma uygulamalarını bilir |
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Konteyner tanımı ve ilk uygulanma süreci | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
2 | Konteyner gemilerinin doğuşu ve standartları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
3 | Konteyner yükleme standartları ve Lashing uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
4 | Konteyner taşımacılığının müşteri ve Taşıyana faydaları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
5 | Konteyner Tahliye Süreci ve Posta bilgisi | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
6 | Konteyner Yükleme süreci | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
7 | Konteyner ve taşınan mallar için hasarlanma kriterleri | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Konteyner operasyonunda kullanılan ekipman ve iş makineleri | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
10 | Konteyner çeşitleri ve kullanım alanları | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
11 | İMDG-C konteyner taşımaları ve önlemler | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
12 | Konteyner Terminalleri ve stoklama kriterleri | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
13 | Konteyner taşımacılığında Gümrük mevzuatları ve uygulamalar.. | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
14 | Konteyner iç yükleme ve boşaltma süreci ve CFS sahası | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
15 | Boş ve/ya dolu konteyner istifleme kriterleri ve uygulamar | Anlatım, soru-cevap, uygulama |
16 | Son Sınav |
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Konteyner: Deniz ve Liman İşletmeciliği, Murat Erdal, 2008. |
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Konteynerin tarihçesini bilir | 1 | 1͵2 |
2 | Konteynerin kullanımının önemini bilir | 2 | 1͵2 |
3 | Deniz ve karada taşınma koşullarını bilir | 6 | 1͵2 |
4 | Depolama ve koruma uygulamalarını bilir | 9 | 1͵2 |
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 2 | 4 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 8 | 16 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 2 | 2 |
13 | Son Uygulama | 1 | 11 | 11 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |