megamenu.disHastanesi
Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ULUSLARARASI PAZARLAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
LLI202 Bahar 3 0 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Mehmet Ali Mordoğan
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Uluslar arası pazarı tanımlayarak uluslar arası pazara yönelmenin önemini ve Türkiye’nin dış ticaretteki durumunu, uluslar arası ticaret bloklarını, ödemeler dengesi hesaplarını kavrayabilme.
İçeriği Uluslararası pazar ve uluslararası ticaret Uluslararası araştırmada toplanacak bilgiler İhracata uygun ürün geliştirme Uluslararası pazarlam stratejileri Stratejik odaklaşma

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Uluslararası Pazarlamayı tanımlar, uluslar arası pazara yönelmenin önemini açıklar.
2 Türkiye’nin dış ticaretteki durumunu açıklar.
3 İhracatımızın yapısını, uluslar arası ticareti engelleyen koşulları söyler.
4 Ödemeler dengesi hesaplarını ve Türkiye’nin ödemeler dengesi rakamlarını tartışır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uluslararası Pazarlamayı tanımlar, Anlatım soru cevap
2 Uluslar arası pazara yönelmenin önemini açıklar. Anlatım soru cevap
3 Türkiye’nin dış ticaretteki durumunu Anlatım soru cevap
4 İhracatımızın yapısını, uluslar arası ticareti engelleyen koşullar Anlatım soru cevap
5 Ödemeler dengesi hesapları Anlatım soru cevap
6 Türkiye’nin ödemeler dengesi Anlatım soru cevap
7 Uluslar arası pazarla, ürünle, ve pazarlama yöntemleri Anlatım soru cevap
8 Ara Sınav
9 Masabaşı araştırması, piyasa ve tüketici araştırması Diğer uluslar arası araştırma türlerini söyler. Anlatım soru cevap
10 Yeni ürün fikirlerinin değerlendirilip geliştirilmesi Anlatım soru cevap
11 Fiyat ve marka oluşturulmasında dikkat edilmesi gereken özellikler Anlatım soru cevap
12 İç ve dış ambalajın önemi ve çeşitleri Anlatım soru cevap
13 Temel uluslar arası pazarlama stratejileri Anlatım soru cevap
14 İhracat işlemlerini ve belgeleri Anlatım soru cevap
15 Özellik gösteren ihracat türleri ve Sigorta işlemleri ve türleri Anlatım soru cevap
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Uluslararası pazarlama Mehmet Karafakioğlu

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Uluslararası Pazarlamayı tanımlar, uluslar arası pazara yönelmenin önemini açıklar. 6 1͵2
2 Türkiye’nin dış ticaretteki durumunu açıklar. 5 1͵2
3 İhracatımızın yapısını, uluslar arası ticareti engelleyen koşulları söyler. 2 1͵2
4 Ödemeler dengesi hesaplarını ve Türkiye’nin ödemeler dengesi rakamlarını tartışır. 9 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 2 5 10
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 5 3 15
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 10 10
7 Ara Sınav 1 14 14
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
15 Son Sınav 1 10 10
125