megamenu.disHastanesi
Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

PAZARLAMA İLKELERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
LLI205 Güz 3 0 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör.Hasan ÖZBEK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı pazarlama kavramının temel unsurlarının ortaya konması, özellikle hizmet pazarlaması-lojistik ilişkisinin irdelenmesidir.
İçeriği Pazarlamanın tarihsel gelişimi ve modern pazarlama. Pazarlama karması ve hizmet pazarlaması başta olmak üzere temel pazarlama unsurları.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Pazarlama Kavramının Anlaşılması
2 Pazarlamanın Tarihsel Gelişiminin Anlaşılması
3 Pazar Türlerinin Tanımlanması
4 Ürün ve Hizmet Odaklı Pazarlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama konusu, kapsamı ve gelişimi Anlatım, soru-cevap, uygulama
2 Pazarlama konusu, kapsamı ve gelişimi Anlatım, soru-cevap, uygulama
3 Modern pazarlama yönetimi Anlatım, soru-cevap, uygulama
4 Pazarlama çevresi Anlatım, soru-cevap, uygulama
5 Pazarlama çevresi Anlatım, soru-cevap, uygulama
6 Tüketici pazarları ve tüketici davranışı Anlatım, soru-cevap, uygulama
7 Tüketici pazarları ve tüketici davranışı Anlatım, soru-cevap, uygulama
8 Ara sınav
9 Tüketici pazarları ve tüketici davranışı Anlatım, soru-cevap, uygulama
10 Endüstriyel pazarlar ve endüstriyel alıcı davranışı Anlatım, soru-cevap, uygulama
11 Hizmet pazarları Anlatım, soru-cevap, uygulama
12 Yaşam kalitesi ve pazarlama Anlatım, soru-cevap, uygulama
13 Müşteri ilişkileri yönetimi Anlatım, soru-cevap, uygulama
14 Pazarlama karması Anlatım, soru-cevap, uygulama
15 Sosyal pazarlama Anlatım, soru-cevap, uygulama
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, Beta, 2004.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Pazarlama Kavramının Anlaşılması 5͵6 1͵2
2 Pazarlamanın Tarihsel Gelişiminin Anlaşılması 5͵6 1͵2
3 Pazar Türlerinin Tanımlanması 5͵6 1͵2
4 Ürün ve Hizmet Odaklı Pazarlama 5͵6 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 4 4
7 Ara Sınav 1 4 4
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 3 3
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
15 Son Sınav 1 2 2
100