YÖNETİM VE ORGANİZASYON | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
LLI104 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Şerban BAKAY ERGENE |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilerin farklı örgüt yapılarını tanıması ve bu farklı yapılarda nasıl ve neden davranılacağını kavrayabilmesi. |
İçeriği | Örgüt ve yönetim teoremlerine genel bakış Klasik örgüt teoremi Bilimsel yönetim Yönetim süreci Bürokrasi modeli Neoklasik örgüt teoremleri Hawthorne çalışmaları ve ilgili çalışmalar Sistem yaklaşımı ve sistem yaklaşımının getirdiği yenilikler Durumsallık yaklaşımı Organizasyon yapısı ve teknoloji arasındaki ilişkiler Organizasyon yapısı ve çevre arasındaki ilişkiler Postmodern örgüt teoremleri Örgütsel küçülme, yalın örgütler, sanal örgütler Yeniden organize etme, değişim mühendisliği, toplam kalite yönetimi, kıyaslama. |
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
2 | Örgütlerin etkin ve verimli nasıl olacağını bilir |
1 | Örgütü ve yönetime bilir. |
3 | Mekanik örgüt organik örgüt karşılaştırmasını yapar |
4 | Organik örgüt kültürünü bilir |
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Örgüt ve yönetim teoremlerine genel bakış | Sunum, Karşılıklı anlatım,soru-cevap |
2 | Klasik örgüt teoremi | Sunum, Karşılıklı anlatım,soru-cevap |
3 | Bilimsel yönetim | Sunum, Karşılıklı anlatım,soru-cevap |
4 | Yönetim süreci | Sunum, Karşılıklı anlatım,soru-cevap |
5 | Bürokrasi modeli | Sunum, Karşılıklı anlatım,soru-cevap |
6 | Neoklasik örgüt teoremleri | Sunum, Karşılıklı anlatım,soru-cevap |
7 | Hawthorne çalışmaları ve ilgili çalışmalar | Sunum, Karşılıklı anlatım,soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sistem yaklaşımı ve sistem yaklaşımının getirdiği yenilikler | Sunum, Karşılıklı anlatım,soru-cevap |
10 | Durumsallık yaklaşımı | Sunum, Karşılıklı anlatım,soru-cevap |
11 | Organizasyon yapısı ve teknoloji arasındaki ilişkiler | Sunum, Karşılıklı anlatım,soru-cevap |
12 | Organizasyon yapısı ve çevre arasındaki ilişkiler | Sunum, Karşılıklı anlatım,soru-cevap |
13 | Postmodern örgüt teoremleri | Sunum, Karşılıklı anlatım,soru-cevap |
14 | Örgütsel küçülme, yalın örgütler, sanal örgütler Yeniden organize etme, | Sunum, Karşılıklı anlatım,soru-cevap |
15 | Değişim mühendisliği, toplam kalite yönetimi, kıyaslama. | Sunum, Karşılıklı anlatım,soru-cevap |
16 | Son Sınav |
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi | Atilla Baransel | Tamer Koçel İşletme yöneticiliği |
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
2 | Örgütlerin etkin ve verimli nasıl olacağını bilir | 2 | 2 |
1 | Örgütü ve yönetime bilir. | 1 | 2 |
3 | Mekanik örgüt organik örgüt karşılaştırmasını yapar | 5 | 1 |
4 | Organik örgüt kültürünü bilir | 9 | 1 |
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 5 | 1 | 5 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 3 | 3 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |